ذخایر طلای روسیه از ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت

    کد خبر :580185

روسیه با هدف کاهش وابستگی به دلار آمریکا ۱۸ تن طلا در ماه ژوئن خرید و ارزش ذخایر طلای خود را به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رساند.

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم، راشاتودی نوشت، ذخایر طلای روسیه به بیش از 100 میلیارد دلار می رسد و دلیل آن افزایش قیمت طلا و تلاش این کشور برای تقویت دارایی های طلای خود است. روسیه تنها در ماه ژوئن بیش از 18 تن از این فلز گرانبها را به ذخایر خود اضافه کرد .

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه ، خرید طلای این کشور در ماه ژوئن کل ذخایر طلای آن را به 2208 تن رساند. این یعنی روسیه روی کوهی از 100277 میلیون دلار طلا نشسته است .

از ابتدای سال جاری، مسکو در تلاش برای دور کردن دلار از ذخایر ارز خارجی، دارایی های ملی روسیه را از طلا 96.4 تن افزایش داده است. بیش از شش تن طلا در ماه می ، حدود 16 تن در آوریل و بیش از 18 تن در ماه مارس به خزانه روسیه اضافه شد .

بیشترین خرید طلای روسیه در ماه فوریه بود ، زمانی که ذخایر طلای این کشور بیش از 31 تن طی یک ماه افزایش یافت. در اولین ماه سال جاری 6 تن طلا به ذخایر این کشور اضافه شد .

شورای جهانی طلا سال گذشته روسیه را با 275 تن خرید‌ ، بزرگترین خریدار طلای جهان اعلام کرد. این مقدار بیشترین خرید طلای روسیه طی یک سال بود .

پیتر چیف، تحلیلگر و دلال سابق معاملات گفت:« روسیه در حال حاضر میخواهد تا زمانی که قیمت طلا نسبتا پایین است، تا می‌تواند از این فلز گرانبها را خریداری کند. این کار باعث می شود بتواند پایین آمدن ارزش دلار به عنوان یک ارز ذخیره را جبران کند » . وی قبلا پیشنهاد کرده بود قیمت این فلز گرانبها احتمالا به بالاترین حد آن در 2011 یعنی 1900 دلار در هر اونس در آینده نزدیک می رسد .

مسکو قبلا یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در اوراق قرضه خزانه داری آمریکا بود ولی بیشتر آنها را طی سال‌های اخیر فروخته است. دارایی‌های روسیه از بدهی آمریکا در حال حاضر به 12.024 میلیارد دلار رسیده که پایین ترین حد از 2007 است‌. سال گذشته روسیه دارایی های خود را از اوراق قرضه آمریکا بیش از 85 درصد کاهش داد و از 96.9 میلیارد دلار در ژانویه به 13.3 میلیارد دلار در دسامبر رساند .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید