پور ابراهیمی: وزیر جدید آموزش و پرورش باید بتواند از اجرای سند ۲۰۳۰ جلوگیری کند

    کد خبر :580126

یک نماینده مجلس گفت: وزیر جدید آموزش و پرورش باید برای اجرای سند تحول این وزارتخانه تلاش کند و از اجرای سند۲۰۳۰ جلوگیری کند.

محمدرضا پور ابراهیمی  در پاسخ به این پرسش که «به نظر شما اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش برای وزیر جدید این وزارتخانه چه مواردی است؟»، اظهار داشت: وزیر جدید باید چند محور را به عنوان محورهای مهم و اساسی در دستور کار خود قرار دهد و بتواند آنها در این 2 سال پایانی دولت عملیاتی کند.

وی افزود: اولین موضوع، تحقق اهداف برنامه‌های مرتبط با سند تحول نظام آموزشی است که توسط رهبر معظم انقلاب بارها مورد تأکید قرار گرفته است البته بخشی‌ از این سند اجرا شده، بخشی دیگر اجرا نشده و بخشی نیز با عدم اجرا مواجه است.

پورابراهیمی اضافه کرد: اجرای این سند برای ما بسیار مهم است و مجلس قطعاً به کسی رأی خواهد داد که بتواند منویات رهبر معظم انقلاب را به عنوان اولویت اصلی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار قرار دهد و بخش‌هایی که اجرایی نشده یا ناقص بوده را بتواند عملیاتی کند.

وی گفت: دومین موضوع جلوگیری از اجرای اسناد به عبارتی تعهدات بین‌المللی است که موجب خسران و زیان کشور در نظام تعلیم و تربیت می‌شود مانند سند 2030 که براساس آن مسیر حرکت ما در فضای آموزشی کشور به یک ادبیاتی که با مبانی اعتقادی نظام فرهنگی ما بیگانه است سمت و سوق می‌دهد.

پور ابراهیمی اضافه کرد: سومین موضوع توجه ویژه به حوزه معیشت فرهنگیان است. امروز فرهنگیان با شرایط بسیار مشکلی روبه‌رو هستند و انتظار بر این است که وزیر جدید بتواند برنامه جامعی داشته باشد و این برنامه نباید اتکای کامل به بودجه کشور داشته باشد و باید از مزیت‌های خود آموزش و پرورش هم استفاده کند کمااینکه قانون دسترسی بسیار خوبی قرار داده که می‌تواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند که بخش‌های قانونی برای تحول در زیرساخت‌های آموزش و پرورش، افزایش فضای آموزشی، کمک به ارتقای معیشت فرهنگیان و جایگاه و منزلت فرهنگیان می‌توانند بسیار مؤثر باشد.

وی اظهار داشت: وزیر جدید باید نقش و جایگاه آموزش و پرورش و منزلت معلمان را با برنامه‌های جامع و کاملی که در ابعاد مختلف طراحی می‌کنند ارتقاء دهد و بتواند این ویژگی را فراهم کند که ما بتوانیم موضوع منزلت جایگاه فرهنگیان در فضای عمومی کشور را ارتقاء دهیم و آن چیزی که باعث دلخوری و نگرانی معلمان و طبعاً اثر منفی بر روی عملکرد آنان گذاشته، جبران شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در بحث پرداخت مطالبات فرهنگیان، بخشی ظرفیت‌های قانونی است و بخشی هم تعهدات دولت به وزارت آموزش و پرورش، ادامه داد: به نظر بنده هم مجلس و هم رئیس جمهور و همچنین سازمان برنامه و بودجه می‌توانند کمک کنند چرا که دستور رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه می‌تواند خیلی کارساز باشد.

به گزارش فارس،پور ابراهیمی با تأکید بر اینکه بخشی از حل مشکلات معیشتی و مسائل مادی در آموزش و پرورش به مطالبات فرهنگیان باز می‌گردد، گفت: الان تعداد زیادی از بازنشسته‌های آموزش و پرورش سنوات خود را دریافت نکرده‌اند و این برای آموزش و پرورش هزینه‌ساز است چرا که معلمی که سر کلاس است می‌بیند که بعد از بازنشستگی باید چند سال متمادی تلاش کند که یک عدد ناچیزی به عنوان حق بازنشستگی دریافت کند.

وی بیان کرد: تعیین تکلیف مطالبات وزارت آموزش و پرورش از دولت، پرداخت سنوات باقیمانده فرهنگیان، مطالبات فرهنگیان در سرفصل‌های مختلف از حق‌التدریس‌ها گرفته تا موضوعاتی مانند حق سنوات، ارتقای وضعیت معیشتی فرهنگیان هم در این حوزه در کنار پرداخت تعهدات از جمله اولویت‌هایی است که وزیر جدید آموزش و پرورش باید به آن بپردازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید