مصوبه دولت برای تخصیص ۶ میلیاردی به کمیته ملی المپیک

  • ورزشی
  • جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۳۲
    کد خبر :580086

قرار است دولت در مرحله دوم تخصیص بودجه به کمیته ملی المپیک ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در اختیار این کمیته قرار دهد اما صالحی امیری در تلاش برای افزایش این رقم مصوب است.

به فاصله حدود دو ماه بعد از اولین واریزی دولت به حساب کمیته ملی المپیک که از محل اعتبارات سال جاری انجام شد، قرار است به زودی مرحله دوم تخصیص بودجه به این کمیته نیز انجام شود اما هنوز رقم دقیق آن مشخص نیست.

البته دولت، بودجه ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی را برای تخصیص به کمیته ملی المپیک در دومین مرحله توزیع اعتبارات مصوب کرده است اما رضا صالحی امیری در تلاش است این رقم را حتی‌الامکان افزایش دهد.

به گزارش مهر،پیگیری مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته‌های مختلف و حضور تیم‌ها و ورزشکاران ایران در این میادین موضوعی است که رئیس کمیته ملی المپیک به خاطر آن پیگیرِ افزایش بودجه دریافتی این کمیته در مرحله دوم است تا بتواند سهم بیشتری از رقم بودجه مصوب فدراسیون‌ها (بودجه سال ۹۷ + ۱۰ درصد افزایش) را در اختیارشان قرار دهد.

این در حالی است که در مرحله نخست توزیع اعتبارات میان فدراسیون‌ها، کمیته ملی المپیک معادل ۵۰ درصد اعتبارات مصوب سال گذشته فدراسیون‌ها را در اختیارشان قرار داد. در آن مرحله از تخصیص اعتبارات که اوایل خردادماه انجام شد، کمیته ملی المپیک از مجموع ۲۰ میلیارد بودجه دریافتی خود از دولت رقمی معادل ۱۲ میلیارد (به طور دقیق ۱۱ میلیارد و ۸۸۹ میلیون تومان) به حساب ۴۷ فدراسیون واریز کرد.

۷۱ میلیارد و ۱۰۴ میلیون تومان کل اعتباراتی است که کمیته ملی المپیک در سال جاری می‌تواند از سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور دریافت کند. این رقم با کاهش چهار درصدی رقم اولیه مصوب یعنی ۷۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، نهایی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید