اساس مشکل حجاب از صداوسیما است؛ حتی در پیام های بازرگانی از بانوانی با چهره های آنچنانی استفاده می کنند

  • سیاسی
  • جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۰۴
    کد خبر :580044

آیت الله استادی با انتقاد از برنامه های صداوسیما گفت: اساس مشکل حجاب از صداوسیما است.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری ها، آیت الله «رضا استادی» در چهارمین همایش سید العابدین(ع) که عصر امروز(پنجشنبه 3 مردادماه) با عنوان «فرزندان و امامزادگان منسوب به امام سجاد(ع)» در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اساس مشکل حجاب را صداوسیما توصیف کرد و گفت: صداوسیما هیچ توجهی به مساله حجاب ندارد و حتی در پیام های بازرگانی نیز از بانوان با چهره آنچنانی استفاده می کند.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه صداوسیما مخاطب میلیونی دارد، تصریح کرد: سایر برنامه ها تحت تاثیر برنامه های تلویزیونی قرار دارد که کاملا بر سبک زندگی مردم اثرگذار است. صداوسیما فعالیت های مذهبی و فرهنگی دیگران را خنثی می کند.

وی افزود: دفتر تبلیغات، حوزه های علمیه، سپاه، نیروی انتظامی و سازمان اوقاف هر چه انجام دهند، یک صدم فعالیت صداوسیما نیز نمی شود زیرا مردم کاملا با تلویزیون در ارتباط هستند.

آیت الله استادی تبلیغ گسترش بی رویه کتابخوانی را خطرناک توصیف کرد و اظهار داشت: ما همه را به کتابخوانی دعوت می کنیم در حالی که هر کتابی نباید خوانده شود بلکه باید کتاب خوب مطالعه کنیم. کتاب باید انسان را در مسیر صحیح قرار دهد نه اینکه فقط به فکر افزایش آمار کتابخوانی باشیم.

وی با تأکید بر لزوم کنار گذاشتن تعارف و استمرار در تذکر ادامه داد: بودجه صداوسیما جمهوری اسلامی ایران نباید با پیام های بازرگانی بیهوده فراهم شود. این مسیر سبب گرفتار شدن جوانان شده و برای بازگرداندن آنان به مسیر صحیح کار بسیار سختی داریم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان ساخت: هیچ سوء قصدی در این زمینه وجود ندارد اما آنها کار خود را به خوبی بلد نیستند. هم اکنون مساله نماز و مدارس مطرح است. صداوسیما که برنامه های مفصلی برای انتخابات دارد باید برای مساله نماز نیز چنین برنامه هایی انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) 11 پسر و 4 دختر دارند که از آنها 7 تن شناخته شده هستند، گفت: زمانی وجود داشت که فرزندان ائمه اطهار(ع) از معرفی خود طفره می کردند. همه سادات حسینی، مرعشی، شبیری، سجادی به امام سجاد(ع) بازمی گردند.

آیت الله استادی درباره «شبهه افکنی» سند برخی امامزاده ها توضیح داد: گرچه برخی از این امامزاده ها ناشناخته بوده و سندی برای اثبات آنها وجود ندارد اما برگزاری جلسات قرآن و هیأت های عزاداری و همچنین دفن مومنان و قرائت قرآن و فاتحه برای آنان سبب تبرک این بقاع می شود.

وی افزود: ضمن اینکه بسیاری از امامزاده هایی ناشناس که شجره آنان نامعلوم است، حاجت مردم را برآورده کرده اند. البته در جایی که امامزاده شناخته شده نیست نباید زیارتنامه به نام آن خوانده شود.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم از محدث قمی به عنوان یک انسان مطمئن و قابل وثوق یاد کرد و بیان داشت: ایشان می گویند برای اینکه یک امامزاده همانند حضرت معصومه(س) و حضرت عبدالعظیم(ع) واجب التعظیم شود به چهار مساله اثبات انتساب ایشان به امام کاظم(ع)، اثبات خوبی و جلیل القدر بودن او، اثبات سفر از مدینه به ایران و اثبات محل دفن او نیاز است.

وی از دفن چهار تن از اولاد امام سجاد(ع) در حرم حضرت معصومه(س) خبر داد و تأکید کرد که از زمان ما تا زمان امام سجاد بیش از 30 واسطه لازم است و اگر کسی شجره نامه بیاورد و بگوید با هشت یا نه واسطه به امام سجاد برمی گردد نباید مورد پذیرش قرار گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت آیت الله العظمی اراکی می گفتند که جایگاه برخی از علمای سادات نظیر سید رضی از برخی امامزاده ها بالاتر است و می توان این علما را به عنوان امامزاده زیارت کرد.

وی جوانان را به تلاش برای اعتلا فراخواند و گفت: 30 نهاد در کشور موظف به فعالیت در حوزه جوانان است اما جوانان باید چنان عمل کنند که هیچ نهادی وظیفه خدمت به جوانان را ندارد. خدا جوان توبه کننده را دوست دارد و جوانان باید زندگی خود را تغییر داده و رضایت امام زمان(عج) را جلب کنند.

آیت الله استادی افزود: جوانان متدین و نمازخوان ما نسبت به سایر جوانان وظیفه دارند زیرا تاثیرگذاری آنان بر جوانان بیش از تاثیر منبر و سخنرانی است. جوانان زبان یکدیگر را بهتر فهمیده و می توانند کارهای جهادی و فرهنگی تاثیرگذاری انجام دهند.

وی بر لزوم جمع بین ولایتمداری و عمل صالح تأکید کرد و ادامه داد: اینکه برخی می گویند ما به اهل بیت(ع) عشق ورزیده و به زیارت آنها می رویم و برای آنها سوگواری می کنیم پس نیازی به نماز نداریم به هیچ وجه درست نیست. اطاعت شرط محبت است و نمی توان مدعی محبت بود اما از اطاعت دریغ کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید