دیپلمات رومانیایی، مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد

    کد خبر :579949

نماینده رومانی در آژانس بین‌المللی انرژی به عنوان مدیرکل موقت این سازمان و جانشین «یوکیا آمانو» رئیس فقید این سازمان انتخاب شد.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (پنجشنبه) «کورنل فروتا» هماهنگ‌کننده ارشد این سازمان را به عنوان مدیرکل موقت این سازمان انتخاب کرد.

آژانس اتمی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «متعاقب فوت یوکیا آمانو مدیرکل [آژانس]، و به جهت حفظ عملکرد منظم و روان آژانس، شورای حکام تصمیم گرفت تا آقای کورنل فروتا را به عنوان مدیرکل موقت تعیین کند تا زمانی که یک مدیرکل [دائم] وظیفه را برعهده بگیرد».

این درحالی است که پیشتر گفته شده بود «مری آلیس هیوارد» معاون مدیرکل آژانس، به‌صورت موقت در حال پیشبرد وظایف ریاست این سازمان است.

به گزارش فارس،ظهر روز دوشنبه بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی نامه‌ای به کشورهای عضو، از فوت «یوکیا آمانو» مدیرکل این سازمان خبر داد.

خبر درگذشت آمانو در حالی منتشر شد که رسانه‌های خارجی پیش از آن گزارش داده بودند آمانو خواستار آن است که تا پیش از ماه مارس (اسفند) سال آینده میلادی، به دلیل مشکلات جسمی سمت مدیرکلی آژانس را به فرد دیگر واگذار کند.

طبق گزارش رسانه‌های غربی رقابت اصلی برای جایگزینی آمانو به عنوان مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بین یک رومانیایی و یک آرژانتینی است. علاوه بر فروتا، «رافائل گروسی» نماینده آرژانتین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نیز جزو گزینه‌های احتمالی جانشینی آمانو است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید