از سعید والیبال ایران حمایت کنیم

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۱۳
    کد خبر :579654

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال با بیان اینکه باید به مسئله انتخابات توجه کنیم گفت: در ۸ سال گذشته هیچ‌گاه نامی از بهنام محمودی‌ها برده نشد و از ظرفیت نخبه‌های ورزشی استفاده نکردند.

بهنام محمودی در گفتگو بامهر درباره شرایط تیم ملی والیبال پیش از حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک گفت: اتحاد بازیکنان بیشتر شده است، شهرام محمودی به اردوی تیم ملی بازگشته و فکر می کنم انگیزه ملی پوشان برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک زیاد است. بازیکنان باید لیگ ملت‌ها را فراموش کنند و از تجربه این مسابقات در انتخابی المپیک استفاده کنند. آنها باید تلاش کنند تا با انگیزه بالا در مرحله نخست رقابت‌های انتخابی المپیک بتوانند سهمیه را کسب کنند و پس از آن نیز خود را برای رقابت‌های جام جهانی و آسیایی مهیا کنند. همانطور که می دانید مرحله نخست انتخابی المپیک به میزبانی روسیه برگزار می‌شود و همین کار را برای ملی پوشان سخت می کنند. چرا که تنها یک تیم از این مرحله جواز حضور در المپیک را بدست می آورد. اما ملی پوشان ایرانی نشان داده اند که کارهای سخت را به خوبی انجام می‌دهند.

* شکست روسیه غیر ممکن نیست
کارشناس والیبال درباره بازی با روسیه گفت: تیم ملی روسیه در دفاع و حمله عملکرد خوبی دارد. بازیکنان باید تلاش کنند سرویس‌های خوبی داشته و دفاع خوبی انجام دهند. کار سختی مقابل این تیم در پیش داریم اما شکست روس‌ها غیر ممکن نیست. اگر نتوانیم در مرحله نخست سهمیه را کسب کنیم در رقابت‌های قاره‌ای حتماً موافق خواهیم شد.

* باید از معروف حمایت کنیم
وی در پاسخ به این سئوال که در چند روز گذشته سعید معروف در پاسخ به منتقدانش واکنش تندی داشته است. چنین واکنش هایی از سوی سعید معروف صحیح است یا خیر؟ گفت: عملکرد بازیکنان تیم ملی در مرحله نخست مسابقات لیگ ملت‌ها قابل قبول و قابل دفاع بود. آنها باید لیگ ملت‌ها را فراموش کنند و از تجربیات بدست آمده در مسابقات پیش رو استفاده کنند. سعید معروف از بازیکنان خوب دنیا است. نباید خود را وارد حاشیه کند. معروف از ارکان اصلی تیم ملی ایران به حساب می آید و ما باید از او حمایت کنیم.

* حمایت از سعید معروف یعنی حمایت از والیبال ایران
محمودی تاکید کرد: هر چقدر از معروف حمایت کنیم در حقیقت از والیبال ایران حمایت کرده ایم. او یکی از موفق ترین سال‌های حضورش در والیبال را در مسابقات لیگ ملت‌ها پشت سر گذاشت. من از سعید معروف حمایت می کنم اما اگر او در این زمینه از من مشاوره می گرفت قطعاً نمی گذاشتم چنین واکنش تندی داشته باشد. معروف باید بداند انسان‌ها هر چه مسیر پیشرفت را طی می کنند حواشی آنها نیز بیشتر خواهد شد. معروف در چند سال گذشته وارد چنین حواشی ای نشده است.

* بازیکنان اختیار زندگی شخصی خود را دارند
کاپیتان سابق تیم ملی ادامه داد: زندگی شخصی افراد مربوط به خودشان است و کسی نباید در این زمینه دخالت کند. اگر حواشی رخ می دهد باید با راهکاری بهتر این حواشی برطرف شود. معروف اگر در این زمینه از من مشاوره می گرفت با توجه به تجربیاتی که دارم راهکار خوبی برای او ارائه می دادم. این را نیز در نظر بگیریم که هر بازیکنی دوران تعطیلات و استراحت دارد و اختیار دارد هر گونه که می خواهد از تعطیلات خود استفاده کند. از آنجایی که سعید معروف یکی از بازیکنان محبوب است و هر خبری از او منتشر شود برای مخاطبان جذاب است به همین دلیل گاهی شیطنت هایی رخ می دهد تا او را در تیتر اخبار قرار دهد.

* باید به مسئله انتخابات توجه کنیم
محمودی افزود: معروف اسطوره والیبال است و نباید او را وارد چنین مسائلی کنیم. در واقع او سعیدِ والیبال ایران است که باید مورد حمایت همه قرار گیرد. با تمام احترامی که برای رسانه، خبرنگاران و مطبوعات قائلم اما از آنها می خواهم والیبال را کمتر به چالش بکشند. در این برهه زمانی باید به مسئله انتخابات توجه کنیم.

* نخبه‌های ورزشی به راحتی کنار گذاشته می‌شوند
وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به مشخص شدن زمان ثبت نام انتخابات والیبال آیا قصد حضور در مجمع را دارد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: بارها اعلام کرده‌ام که علاقه بسیاری برای کمک به والیبال دارم. متاسفانه در ۸ سال گذشته هیچ گاه نامی از بهنام محمودی‌ها برده نشد و این موضوع برای من قابل درک نیست. به عنوان یک کارشناس نه به عنوان بهنام محمودی باید بگویم که برایم سئوال است که چرا سال‌ها برای یک بازیکن سرمایه گذاری می‌شود، او را به شهرت می رسانند و به یکی از نخبه‌های ورزشی تبدیل می کنند اما به راحتی این نخبه ورزشی را کنار می گذارند. نمی دانم چرا در ۸ سال گذشته بهنام محمودی‌ها کنار گذاشته شدند و از ظرفیت نخبه‌ها استفاده نشد؟

* باید به سمت جوانگرایی و تخصص گرایی برویم
کارشناس والیبال ادامه داد: به عنوان بهنام محمودی پاسخ این سئوال را می دانم اما در حال حاضر زمان مناسبی برای بازگو کردن آن نیست. مدیریت کشور در دست کسانی است که زحمت زیادی کشیده اند اما با توجه به بیانات رهبر انقلاب باید به سمت و سویی برویم که از مدیران جوان و تخصصی استفاده کنیم. ۴۰ سال از انقلاب گذشته، سیاست نظام و رهبری این است که باید در این زمان به سمت جوانگرایی و تخصص گرایی حرکت کنیم. دولت نیز قانون منع بکارگیری بازنشستگان را تصویب کرده و آنها را کنار گذاشته است. بازنشسته ها نمی توانند طبق قانون در پست های مدیریت دولتی فعالیت کنند، اما می توانیم از ظرفیت و تجربیات آنها به عنوان مشاور استفاده کرد. باید در این جهت حرکت کنیم.

* مدیران به دلیل ترس از حذف شدن فرصت را به جوانان ندادند
محمودی تاکید کرد: بسیاری از مدیران به دلیل بی کفایتی خود و ترس از حذف شدنشان، فرصت را به جوانان ندادند. ما باید کم کم به این سمت و سو برویم و از نیروی جوان متخصص استفاده کنیم. برای انتخابات والیبال نیز باید فردی حاضر شود که از خانواده والیبال و مورد تایید این خانواده باشد چرا که دیگر فرصت آزمایش و خطا نداریم و یک فرد والیبالی باید ارتباطات خوبی با بخش خصوصی و دولتی نیز داشته باشد. فردی که به عنوان کاندیدا برای پست ریاست شرکت می کند باید ارتباط خوبی با دولت و جامعه والیبال داشته، اقتصاد دان خوبی باشد تا بتواند شرایط اقتصادی والیبال را بهبود بخشد.

* در صورت حمایت در انتخابات شرکت می‌کنم
وی درباره حضور خودش در انتخابات گفت: اگر خانواده بزرگ والیبال، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک از من حمایت کند به عنوان نماینده این جمع و خادم والیبال حضور خواهم داشت. ایده های خوبی دارم، هنوز به جمع بندی نرسیده ام، هفته آینده برای حضورم در انتخابات نظرم را اعلام خواهم کرد. اگر مورد حمایت نباشم قطعاً شرکت نخواهم کرد.

* موفقیت‌های والیبال حاصل دسترنج یک مجموعه است نه یک مدیر
بهنام محمودی در پاسخ به این سئوال که زمزمه‌ها حکایت از این دارد که داورزنی قصد حضور در انتخابات را دارد نظر شما چیست؟ گفت: داورزنی حدود ۹ سال برای والیبال زحمات بسیاری کشیده است که جای تشکر و تقدیر دارد. یزدانی خرم نیز یکی از مدیران موفق والیبال بوده است. موفقیت هایی که در چند سال گذشته در والیبال بدست آمده نتیجه تلاش این مدیران بوده و کسی نمی تواند بگویم به تنهایی باعث کسب نتایج خوب در والیبال شده است بلکه اینها همگی حاصل دسترنج خانواده والیبال، هیئت ها و … بوده است.

* داورزنی ارتباط حسنه‌ای با من نداشت
کارشناس والیبال در پایان تاکید کرد: ما باید به قانون توجه کنیم. نمی دانم که قانون درباره وضعیت بازنشسته ها چه می گوید. امیدوارم داورزنی هر کجا که هست سلامت باشد. درست است که او ارتباط حسنه ای با من نداشته ولی من برای او آرزوی سلامتی دارم. داورزنی زحمات زیادی برای والیبال کشیده و من نیز هر کاری که انجام می دهم برای والیبال است. ما باید به فرمایشات رهبری توجه کنیم و از حضور جوانان در پست های مدیریت استفاده کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید