سوددهی هیوندای به بیشترین میزان طی ۷ سال گذشته رسید

  • خودرو
  • پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۲۰
    کد خبر :579622

هیوندای در سه‌ماهه‌ی گذشته با سود ۳۱ درصدی مواجه شده و بهترین عملکرد در ۷ سال گذشته‌ی خود را ثبت کرده است.

هیوندای با انتشار فهرستی از شاسی‌بلند‌های جدید، برنامه‌ی حضور خود در بازار آمریکا را تبیین کرده است. این در حالی است که هیوندای در فصل اخیر، بیشترین میزان سوددهی در ۷ سال گذشته‌ی خود را تجربه کرده است. این شرکت قصد دارد سهم خود از بازار آمریکا را به ۴.۲ درصد برساند. سهم خودروساز کره‌ای در سال گذشته، ۳.۹ درصد بود.

فروش شاسی‌بلند مورد انتظار هیوندای پلسید (Palisade) از ۶ ماهه‌ی دوم سال جاری آغاز می‌شود و این موضوع در افزایش سود هیوندای، تأثیر به‌سزایی خواهد داشت. هیوندای هدف‌گذاری خود برای سال ۲۰۲۳ را در کسب سهم ۵.۲ درصدی در بازار خودرو در آمریکا بیان کرده است. عملکرد قابل قبول هیوندای در سه‌ماهه‌ی منتهی به ماه ژوئن در کره‌ی جنوبی و آمریکا، کاهش فروش در بازار چین را جبران کرده است. مشکلات اقتصادی، جنگ تجاری با ایالات متحده‌ و عدم وجود مدل‌های به‌روز و رقابتی در بازار چین، موجب توقف تولید محصولات هیوندای در قدیمی‌ترین کارخانه‌ی این شرکت در چین شد.

برای کسب سهم بیشتر در بازار آمریکا که بزرگ‌ترین بازار خارجی هیوندای تلقی می‌شود، این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۳، ۶۷ درصد از سبد محصولات خود را با خودروهای شاسی‌بلند پر کند. این رقم در سال ۲۰۱۹، ۵۱ درصد بوده است و اکنون هیوندای قصد دارد با ساخت خودروهای شاسی‌بلند که در آمریکا از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، سود خود را افزایش دهد. کیم جون سانگ که تحلیل‌گیر صنعت خودرو است، اعتقاد دارد:هنگامی که هیوندای برای بازگشت به بازار آمریکا برنامه‌ی خود را منتشر کرد، شوکه‌کننده بود؛ اما من در دستیابی به اهداف سالیانه‌ی هیوندای در بازار آمریکا مشکلی نمی‌بینم.

احیای هیوندای با رهبری وارث شرکت یعنی آیسان چانگ، به مدت ۶ سال با کاهش سود همراه بود. وی در این مدت به‌دنبال کسب حمایت سرمایه‌گذاران برای ایجاد تغییرات ساختاری بود و خود را برای جانشینی مدیرعامل ۸۱ ساله و پدر خود آماده می‌‌کرد. این در حالی است که پیشنهاد قبلی با مخالفت سهام‌داران از جمله سازمان سرمایه‌گذاری الیوت (Elliott) همراه بود. در سال گذشته، چانگ مدیران خارجی زیادی را به‌منظور ایجاد تغییرات سازمانی به‌خدمت گرفت.

در ماه آوریل، کارلوس گون، مدیرعامل جنجالی نیسان، به‌ سمت مدیر امور اجرایی جهانی و مدیر بخش آمریکا هیوندای منصوب شد. در ماه آوریل و ژوئن، فروش بازار آمریکا به میزان ۳ درصد و بازار کره‌ی جنوبی با معرفی شاسی‌بلند پلسید و سوناتای جدید به میزان ۸.۱ رشد کرد. در مجموع، میزان سود خالص هیوندای در سه‌ماهه‌ی گذشته با رشد ۳۱.۲ درصدی به ۷۸۰.۴۴ میلیون دلار رسید.

این بیشترین میزان سود سه‌ماهه طی ۷ سال گذشته‌ی هیوندای محسوب می‌شود. سود عملیاتی با رشد ۳۰.۲ درصدی همراه بود و درآمد خالص رشد ۹.۱ درصدی داشت. با وجود این، ممکن است روند رو به رشد هیوندای با اعتصاب احتمالی اتحادیه‌ی کارگران کره‌ی جنوبی، با کاهش روبه‌رو شود. این موضوع ممکن است در عرضه‌ی مدل‌هایی همچون پلسید، چه در بازار داخلی و چه بازار آمریکا تأثیرگذار باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید