«ناخونک» سریال طنز جدید تلویزیون شد/حسین رفیعی: دنبال طنز منتقدیم نه تخریبی و مسخره‌

    کد خبر :579232

طنز ۹۰قسمتی «ناخونک» از پنج مرداد هر شب ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه شما می‌رود.

مجموعه 90قسمتی «ناخونک» از روز شنبه (پنجم مرداد ماه) هر شب ساعت 23 روی آنتن شبکه شما خواهد رفت. این سریال با نگاهی طنز و با استفاده از آیتم‌های نمایشی کوتاه چنددقیقه‌ای تلاش دارد تا ضمن فرهنگ‌سازی و نقد عادت‌های ناپسند شهروندی و اجتماعی فضایی شاد و مفرح را به بیننده القاء کند.

مجموعه «ناخونک» با زمان پیش‌بینی‌شده 40دقیقه‌ای و میانگین 10 آیتم برای هر قسمت طراحی شده است. «ناخونک» به‌روی موضوعاتی چون کانون خانواده، اختلاف نسل‌ها، مشکلات شهروندی و آپارتمان‌نشینی، مشکلات بیمارستان‌ها، هزینه‌های درمان، فرهنگ کتابخوانی، توجه به اماکن عمومی، ورزش و سلامتی، تربیت فرزندان و موضوعاتی از این دست تمرکز دارد.

مجموعه «ناخونک» به‌تهیه‌کنندگی محمد صالحیان و کارگردانی و سرپرستی نویسندگان یزدان فتوحی و با همراهی شهرام خلج به‌عنوان طراح گریم تولید شده است. مریم امیرجلالی، عزت‌الله مهرآوران، حسین رفیعی، شهاب عباسی، ابراهیم شفیعی، یزدان فتوحی، مهرناز افلاکیان، آرش میراحمدی، نادر داهیم، ژاکلین آوازه، میرحامد تهرانی، مرتضی رستمی، محمدرضا خسروی، مهران ضیغمی و… از جمله بازیگران سریال «ناخونک» هستند.

حسین رفیعی با اشاره به اینکه «ناخونک» کار پخش خود را در شبکه‌های استانی آغاز کرده گفت: در فضای این طنز اجتماعی، به برخی از مشکلات در جامعه نگاه نقادانه داشتیم و طنازانه با صداوسیمایی‌ها شوخی کردیم، مخصوصاً برخی از مسابقات که کلیپ‌هایی از این گروه بیرون آمد، مثل «عصر جدید» و مسابقه‌ای که محمدرضا گلزار مجری آن بود. من، مریم امیرجلالی، مهرآوران و یزدان فتوحی در فضای خانوادگی هستیم و دوستان دیگر این آیتم‌ها را دارند. ولی در ماجرای شوخی با هرمز شجاعی‌مهر و خاطره‌بازی با سیمای خانواده، خودم هم ورودی داشتم.

این مجری و بازیگر سینما و تلویزیون در واکنش به برخی ناراحتی‌ها و آزردگی‌ها با شوخی اشخاص و افراد، تصریح کرد: هیچ‌وقت به‌دنبال تمسخر نبوده‌ایم و «ناخونک» هم چنین رویه‌ای را نداشته است. برنامه‌سازان و سریال‌سازان اصیل هم چنین نگاهی به طنز نداشته و ندارند. الزاماً طنز نباید فضای تخریب داشته باشد و این‌که می‌خواهد به‌نوعی ناخونکی بزند مستلزم این اتفاق نیست. طنز باید نگاه نقادانه به مشکلات جامعه داشته باشد و در دستمایه طنز و خنده و شوخی، حرف‌های مهمی بزند. شاید هم در این راستا، نوک پیکانِ طنز، تلخ و گزنده است و این همیشه بوده و هست.

وی در خصوص کمدی‌های سخیف و طنزهایی که پشت نگاه‌های سطحی خودشان را کمدی و طنز فاخر معرفی می‌کنند، افزود: در این سال‌ها قیمت و متر و عیار کارهای ما دست مردم است. هرکاری که توفیق بیننده پیدا کند و کسانی از آن صحبت کنند در واقع سروصدایی داشته باشد به‌نوعی فاخر تلقی می‌شود و هرکاری این توفیق را نداشته باشد و نتواند با مردم ارتباط برقرار کند آن اثر، خیلی به‌چشم نمی‌آید. قبول هم دارم هرکسی هرکاری می‌کند طنز نیست و هر حرفی می‌زند هم کمدی محسوب نمی‌شود.

رفیعی درباره سریال تلویزیونی «محرمانه» به تسنیم، گفت: «محرمانه» حرف‌های مهمی داشته و دارد اما ساعت پخش خوبی به آن اختصاص داده نشد. البته به‌طورکلی فصل بهار و تابستان به‌دلیل مشغله‌های دانش‌آموزی و سفرهای تابستانه خیلی در این ساعت‌ها و کنداکتورها کارها به‌خوبی دنبال نمی‌شوند. اما باید به «محرمانه» هم همچون برنامه «نیم‌رخ» وقت داد تا جای خودش را میان نوجوانان باز کند. نوجوانان ما تازه «محرمانه» را پیدا کردند و در این تعدد شبکه‌ها و فضای مجازی کار سختی داریم به‌چشم مخاطب بیاییم. فصل دوم هم از این هفته شنبه روی آنتن خواهد رفت تا دوباره آنتن، رنگِ «محرمانه‌ای» به خود بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید