مسابقات بین المللی نظامی روسیه از ۱۲ مرداد برگزار می‌شود

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۳۷
    کد خبر :579121

رئیس اداره تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مسابقات بین المللی نظامی روسیه از ۱۲ مردادماه به مدت دو هفته با حضور تیم‌هایی از کشورمان برگزار می‌شود.

امیر سید کمال پیمبریی رئیس اداره تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح در نشست خبری مسابقات بین المللی نظامی روسیه(۲۰۱۹)و المپیک سیزم که صبح امروز چهار شنبه برگزار شد، گفت: مسابقات بین المللی نظامی روسیه تحت عنوان «Army Games ۲۰۱۹» از ۱۲ مردادماه به مدت دو هفته با حضور تیم‌هایی از کشورمان برگزار می شود.

وی افزود: هرساله رقابت‌های ورزشی-نظامی تحت عنوان «مسابقات بین المللی نظامی روسیه» به میزبانی مشترک روسیه به عنوان محور اصلی مسابقات و چند کشور دیگر از جمله جمهوری اسلامی ایران، چین، هند، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ارمنستان، مغولستان، ازبکستان و بلاروس در ۲۷ رشته نظامی و با حضور بیش از ۳۵ کشور در سطح بسیار گسترده و بین المللی برگزار می شود.

امیر پیمبری در خصوص میزبانی کشورمان در این دوره مسابقات، گفت: در این دوره از مسابقات علاوه بر حضور تیم‌هایی از نیروهای مسلح در کشورهای فوق الذکر برای شرکت در رقابت‌ها، جمهوری اسلامی ایران در دو رشته «غواصی عمق» به میزبانی نیروی دریایی ارتش در جزیره کیش و «گشت جاده‌ای» به میزبانی نیروی انتظامی در شهر پرند، پذیرای تیم های نیروهای مسلح کشورهای شرکت کننده خواهند بود.

رئیس اداره تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با استعداد ۳۰۸ نفر در قالب ۱۳ تیم در مسابقات نظامی امسال شرکت خواهند کرد، گفت: ۱۳ رشته غواصی عمق، گشت جاده‌ای، تانک، دسته‌های هوابرد، حافظان نظم، تکاوران دریایی، اربابان سلاح، نفربرهای بی ام پی، جام دریا، خدمه خمپاره اندازها، پهپاد، همکاری نظامی و تیراندازی مسابقاتی هستند که امسال نیروهای مسلح کشور ما در آنها شرکت خواهند کرد.

به گزارش مهر،وی افزود: در مسابقات نظامی ۲۰۱۹ مسئولیت مسابقات غواصی عمق، دسته‌های هوابرد، حافظان نظم، تکاوران دریایی، اربابان سلاح، نفربرهای بی‌ام پی و جام دریا با ارتش است. مسئولیت مسابقات تانک، خدمه خمپاره‌اندازها، پهپاد و تک‌تیراندازی با سپاه خواهد بود. همچنین مسئولیت مسابقات گشت جاده‌ای، حافظان نظم و همکاری نظامی با نیروی انتظامی است.

رئیس اداره تربیت بدنی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران، روسیه، چین، قزاقستان، اذربایجان، ارمنستان، ازبکتان، بلاروس، مغولستان و هند، ۱۰ کشور میزبان مسابقات نظامی ۲۰۱۹ هستند، گفت: در مسابقات امسال ۳۲ کشور در ۲۸ رشته به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

امیر پیمبری ادامه داد: ما امسال در ۱۲ رشته مسابقات نظامی «ناظر» می‌فرستیم.

رئیس اداره تربیت بدنی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه امسال چهارمین سالی است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مسابقات نظامی نیروهای مسلح شرکت می‌کنند، گفت: در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ترتیب در ۷، ۱۳ و ۱۶ رشته شرکت کرده بودیم.

امیر پیمبری با بیان اینکه سال گذشته جمهوری اسلامی ایران میزبان مسابقات غواصی عمق در نوشهر بود که توانستیم در این مسابقات با قدرت رتبه اول را به دست بیاوریم، گفت: امسال این مسابقات در خلیج فارس و جزیره کیش برگزار می‌شود و نیروهای مسلح کشورهای روسیه، ونزوئلا، آفریقای جنوبی، سوریه، چین و قزاقستان در آن شرکت خواهند کرد. همچنین کشورهای آذربایجان، پاکستان و اندونزی ناظران خود را به جزیره کیش اعزام خواهند کرد.

وی ادامه داد: مسابقات گشت جاده‌ای با حضور شرکت‌کنندگانی از روسیه، ارمنستان و ازبکستان در منطقه پرند و در یک پیست تازه تاسیس برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تربیت بدنی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه آیتم‌های مهارت، سرعت و دقت در امتیازگیری تیم‌ها در مسابقات نظامی امسال بسیار تاثیرگذار است، عنوان کرد: امسال سعی‌ کردیم تیم‌های‌مان را به صورت علمی و آکادمیک آماده‌سازی کنیم.

امیر پیمبری با بیان اینکه حضور نیروهای مسلح در مسابقات نظامی، ثبات، امنیت و اقتدار نظامیان کشور را به اثبات می‌رساند، گفت: حضور نظامیان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی نظامی، از لحاظ توسعه دیپلماسی دفاعی در فضای بین‌الملل خصوصا با توجه به شرایط امروز جهان می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه از امروز تا ۱۰ مرداد تیم‌ها در حال اعزام به کشورهای برگزار کننده مسابقات هستند، گفت: ما نیز از فردا آماده پذیرایی از تیم‌های مهمان هستیم.

رئیس اداره تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه امسال المپیک سیزم در کشور چین و در ۲۸ رشته برگزار می‌شود که ما در ۱۴ رشته تیم‌های خود را به این مسابقات اعزام خواهیم کرد، گفت: اعزام کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران به المپیک سیزم در دهه سوم مهرماه انجام خواهد شد.

امیر پیمبری با بیان اینکه در مسابقات سیزم ۱۶۰ نفر از جمهوری اسلامی ایران شرکت خواهند کرد، گفت: در المپیک سیزم در ۱۴ رشته تکواندو، جودو، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، دو و میدانی، جهت یابی، سه گانه، پنج گانه، چتربازی، تیروکمان، والیبال، دو ماراتن، نجات غریق و تیراندازی شرکت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در مسابقات سیزم امسال، مسئولیت رشته‌های تکواندو، سه گانه، پنج گانه و تیراندازی به سپاه واگذار شده است، اظهار داشت: همچنین مسئولیت رشته‌های تیروکمان، دوچرخه‌سواری، والیبال، چتربازی و نجات غریق به ارتش واگذار شده است.

رئیس اداره تربیت بدنی ستادکل نیروهای مسلح گفت: مسئولیت کشتی آزاد و فرنگی، دو و میدانی و جهت یابی نیز نیروی انتطامی واگذار شده است و وزارت دفاع مسئولیت رشته جودو را پذیرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید