تخلف در برخی موارد محرز است

    کد خبر :579064

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهری با گزارش حسابرسی تلفیقی صورت‌های مالی در ادوار گذشته همراهی متناسبی نداشت، گفت: قانون بودجه شهرداری درباره این گزارش‌ها صراحت ندارد.

احمد مسجدجامعی در جلسه علنی روز گذشته شورای اسلامی شهر تهران و در زمان بررسی گزارش حسابرسی تلفیقی صورت‌های مالی شهرداری تهران در سال ۱۳۹۳ گفت: از زمانی که مسئولیت شورا را برعهده داشتم ارائه این گزارش‌ها به صورت نظام مند به نمایندگان مردم در صحن علنی شکل گرفت. این گزارش ها حاوی نکاتی است که اهمیت آن را می‌رساند. در زمان مسئولیتم بحث می‌شد که در ماده ۸۰ قانون شوراها، موضوع بودجه، اصلاحیه بودجه و متمم بودجه به عنوان وظایف شورا پیش‌بینی شده، اما خبری از تلفیق بودجه نیست.

وی با بیان اینکه گزارش تلفیق بسیار مهم است، افزود: این اهمیت زمانی بیشتر می‌شود که برخی اقلام این گزارش مربوط به بندهای تکلیفی شهرداری در دوره های قبل می شود و چون اعمال نشده به این دوره منتقل شده است؛ قبلاً هم خیلی بحث شد که اصلاً وظیفه شورا ارائه گزارش تلفیقی هست یا نه؟ چون در قانون بودجه برای گزارش تلفیقی صراحتی ندارد.

به گزارش مهر،مسجدجامعی افزود: پیشنهاد من این است که بند بند گزارش خوانده شود و حین گزارش، شهرداری هم درباره هر بند توضیحاتش را بدهد چون اینها باید پیگیری شود و بر اساس گزارش ارائه شده در بعضی موارد تخلف محرز است و نیاز به پیگیری های حقوقی و قضایی دارد. اگر خوانده شوند و بعد شهرداری بند بند توضیح دهد ممکن است مواردی هم قانع‌کننده باشد و به واقع حقی از شهر و شهروندان و شهرداری ضایع نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید