دست رد انگلیس به درخواست آمریکا برای مقابله با ایران

    کد خبر :579000

لندن به درخواست واشنگتن برای همکاری علیه ایران پاسخ منفی داده است.

به گزارش بازتاب به نقل از تایم، پس از بروز برخی تنش‌ها در خلیج فارس، «رابطه خاص» بین انگلیس و آمریکا آسیب دیده است.

براساس این گزارش، آغاز تنش در روابط لندن و واشنگتن به پیش از تنش اخیر در خلیج فارس و مرتبط با وقتی است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی بی‌سابقه، انگلیس را از تصمیم خود برای حمله به نقاطی در داخل ایران بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی مطلع نکرد.

تایم نوشته تصمیم ترامپ برای مطلع نکردن انگلیسی‌ها از قصد خود برای حمله به ایران باعث وارد شدن لطمه به اتحاد قدیمی میان دو کشور شده است.

در این گزارش همچنین به نقل از «لاین دانکان»، رهبر سابق حزب محافظه‌کار انگلیس گفته شده است که «ترزا می»، نخست‌وزیر مستعفی انگلیس، قبل از توقیف نفت‌کش تحت پرچم انگلیس توسط ایران، درخواست آمریکا برای مقابله با ایران را رد کرد، چون او نمی‌خواسته خطر بروز درگیری نظامی را افزایش دهد.

مقام‌های ارشد آمریکایی می‌گویند انگلیس قصد دارد خودش را از سیاست موسوم به «فشار حداکثری آمریکا» علیه ایران جدا کنند. آنها گفته‌اند علی‌رغم این، نیروی دریایی تحت رهبری کشورهای اروپایی نیازمند حمایت‌های اطلاعاتی از سوی آمریکا خواهد بود چرا که آمریکایی‌ها تجهیزات نظامی بیشتری در منطقه دارند.

روز گذشته نیز جرمی هانت وزیرخارجه انگلیس در جریان سخنانی در مجلس نمایندگان این کشور با وجود طرح اتهاماتی علیه ایران، اما مدعی شد که سیاست لندن در قبال تهران در جریان مقابله با توقیف نفتکش این کشور بخشی از سیاست فشارحداکثری دولت ترامپ علیه ایران نیست و لندن همچنان خود را پای بند به برجام می‌داند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید