می‌خواهیم یکی از چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا شویم

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ۹:۲۸
    کد خبر :578973

ملی پوش والیبال بانوان پس از قهرمانی تیم ملی در تورنمنت کرواسی گفت: با شکست نمایندگان چین و ژاپن به خود باوری رسیده‌ایم و می‌خواهیم در جام ملت‌ها فعل خواستن را صرف کنیم.

تیم ملی والیبال بانوان در فاصله یک ماه تا آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در تورنمنت کرواسی حاضر شد و به عنوان قهرمانی رسید. ملی پوشان دو دیدار تدارکاتی نیز در اسلوونی برگزار کردند و سپس راهی کرواسی شدند.

مائده برهانی درباره حضور تیم ملی والیبال در تورنمنت کرواسی گفت: دو رده سنی زیر ۱۸ و زیر ۲۳ سال در این تورنمنت حضور داشتند. درواقع اسم آن زیر ۲۳ سال بود اما تیم‌های ایران، آمریکا، چین و ژاپن، بالای ۲۳ سال بودند. تیم‌های باشگاهی از چین، ژاپن و آمریکا حضور داشتند. نمایندگان چین در سطح آمادگی بالایی قرار داشتند و پیش‌بینی‌ها این بود که این تیم قهرمان خواهد شد.

ملی‌پوش والیبال بانوان در ادامه گفت: اما ما در مرحله نیمه نهایی، نماینده چین را شکست دادیم و راهی فینال شدیم. سطح رقابت‌ها بالا بود و این‌گونه نیست که چون تیم‌های باشگاهی در این مسابقات حضور داشته‌اند، سطح مسابقات پایین بوده باشد. نماینده ژاپن سه بازیکن آمریکایی در اختیار داشت. تیم آمریکا نیز تیم دانشگاهی خود را راهی مسابقات کرده بود. متأسفانه در ذهن مردم ایران این‌گونه هک شده که تیم‌های دانشگاهی آنها در حد تیم‌های دانشگاهی ایران هسنذ اما این‌گونه نیست. تیم‌های دانشگاهی آمریکا کاملاً حرفه‌ای هستند. تفکرات، برنامه‌ریزی و مربیان حرفه‌ای در اختیار دارند.

برهانی تأکید کرد: یکی از بهترین مربیان دنیا، تیم آمریکا را هدایت می‌کرد که سابقه حضور در المپیک را داشت. تورنمنت کرواسی برای ایران بسیار مفید بود چرا که نخستین‌بار بود مقابل نمایندگان چین و ژاپن پیروز شدیم و ملی‌پوشان به این خودباوری رسیدند که شکست این تیم‌ها سخت نیست.

ملی‌پوش والیبال بانوان افزود: در این تورنمنت، کادر فنی به عیار اصلی تیم دست یافت، نقاط قوت و ضعف شناسایی شد و در ۲۰ روز باقی‌مانده تا رقابت‌های جام ملت‌ها، با تقویت نقاط قوت و بهبود نقاط ضعف، به آمادگی کامل خواهیم رسید و راهی جام ملت‌ها می‌شویم.

وی ادامه داد: این نکته را نباید فراموش کنیم که تجربه تیم ایران نسبت به سایر تیم‌ها بسیار پایین است. حریفان در جهان شناخت کمتری نسبت به ما دارند. زمانی که وارد تورنمنت کرواسی شدیم، کسی تصور نمی‌کرد که تیم ایران به خوبی والیبال بازی کند. پس از شکست کرواسی و ژاپن، نگاه‌ها به سمت تیم ما معطوف شد و حریفان متوجه شدند توانایی بانوان ایرانی بالا است و می‌توانند به خوبی والیبال بازی کنند. امیدوارم تیم والیبال ایران بتواند در تورنمنت‌های بیشتری، شرکت و حضور در میادین بین‌المللی را بیشتر تجربه کند، چرا که این مسئله باعث می‌شود تیم ایران در مسابقات آسیایی موفق‌تر عمل و نتایج دلخواه را به دست آورد.

به گزارش مهر، برهانی در پایان گفت: هر تیمی که در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند، هدفی دارد. هدف تیم ایران نیز این است در بین ۴ تیم برتر آسیا قرار گیرد. این هدف دور از دسترس نیست، ولی سخت است و ما می‌دانیم برای به دست آوردن چنین مقامی، تلاش بسیاری کنیم و برای آن بجنگیم. می‌خواهیم فعل خواستن را در سئول صرف کنیم. امیدوارم این اتفاق رخ دهد و از همه مهمتر اینکه بازیکنان همدل هستند و به چیزی جز این مسئله فکر نمی‌کنند. امیدوارم که بهترین نتیجه برای تیم والیبال بانوان در کره جنوبی رقم بخورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید