گزارش مالی سال 93 شهرداری دردسرساز شد

    کد خبر :578690

عضو شورای شهر تهران با اشاره به گزارش حسابرسی صورت‌های مالی 93 شهرداری تهران گفت:‌ گزارشاتی که توسط یک مؤسسه در این زمینه انجام شد با تخلف همراه بوده و باید از سوی رئیس شورا به دستگاه قضایی ارسال شود.

مجید فراهانی در صحن یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران درباره گزارش مدیریتی حسابرسی صورت مالی سال 93، اظهار داشت: بر اساس بند «ج» ماده 44 آئین‌نامه شهرداری و بند 30 ماده 77 قانون شورای اسلامی کشور رسیدگی نهایی حساب‌های شهری به وسیله شورای شهر از طریق بررسی گزارش‌های مالی و گزارش‌های مذکور اعلام می‌شود .

وی افزود:از این طریق موارد نقص و تخلف به شهردار اعلام و پیگیری‌های لازم برای مقررات قانونی صورت خواهد گرفت.

به گزارش فارس،این عضو شورای شهر تهران بیان داشت: حسابرسی از شهرداری در سال 93 توسط مؤسسه حسابرسی بهورزان حساب انجام شده که این مؤسسه حسابرسی صورت‌های مالی سال 93 شهرداری تهران را در اردیبهشت‌ماه طی نامه‌ای به شورای شهر ارائه کرد.

وی بیان داشت:‌پس از دریافت این گزارش در کمیته بودجه شورا با استفاده از ظرفیت کارشناسان این گزارش را که بیش از 700 صفحه بود بررسی کرد و پیش‌بینی کرد مصوبه شورا در این زمینه به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه شد تا در اختیار اعضای شورا قرار گیرد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت:‌حسابرس منتخب شورا با ذکر 18 بند به عنوان مبانی اظهار نظر مشهود بر مواردی که تحریف‌های صورت‌های مالی و محدودیت در رسیدگی انجام گرفته بود را ارائه کرده است.

وی گفت:‌ در ارزیابی کلی صورت‌های مالی و گزارش‌ حسابرس منتخب شورا در این باره عدم ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز حسابرسان ، ثبت نادرست حساب‌ها مشاهده شده است و در مواردی شهرداری تهران مصوبات و الزامات قانونی شورای شهر را رعایت نکرده است.

وی افزود: در بررسی انجام گرفته توسط این کمیته نسبت به تعیین 132 تکلیف برای شهرداری تهران پیش‌بینی شده و باید توجه داشت که ارائه گزارش حسابرس به شهروندان یکی از راه‌های شفافیت مالی از اموال عمومی است.

وی خاطرنشان کرد: باید با ظرفیت کارشناسان و همکاری کمیسیون نظارت تخلفات محرز در این گزارش تهیه و برای رسیدگی از سوی رئیس شورا به دستگاه قضایی ارسال شود تا شورا گامی در حراست از اموال شهروندان برداشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید