فرمانده نیروی دریایی ارتش: همه ناوگان آمریکا را از مبدا تا لحظه ورود آن‌ها به منطقه رصد می‌کنیم

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۴۴
    کد خبر :578641

امیر دریادار خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دشمن از محلی که قادر به دیدن ما نیست، منتظر غافل‌گیری باشد.

بخش هایی از اظهارات فرمانده نیروی دریایی ارتش را در ادامه بخوانید؛

*همه بر این موضوع واقف هستند که امروز دیگر دوران گردن کلفتی و پرسه زدن در دریا تمام شده و باید به منافع ملت‌ها و حق حاکمیت آن‌ها احترام گذاشت. هنگامی که درباره یک کشتی صحبت می‌کنیم، به مثابه قسمتی از خاک یک کشور است، اگرچه آن کشتی صرفا حامل نفت ما بود و به کشور روسیه تعلق داشت.

*ایرانی‌ها ضرب المثل خوبی در این باره دارند که کسی که در خانه شیشه‌ای زندگی می‌کند به دیگران سنگ پرتاب نمی‌کند. درواقع آن‌ها هستند که در خانه شیشه‌ای هستند و می‌توانند تصور کنند که اگر به این خانه شیشه‌ای سنگ پرتاب شود چه وضعیتی پیش خواهد آمد.

*نفت‌کش انگلیسی غیر از قوانین دریایی کشورمان حقوق بین الملل دریاها را نقض کرده و به جای این که از مسیر ورودی تنگه وارد آن شود، بالعکس از مسیر ترافیک خروجی وارد تنگه شده است. نکته دیگری که سازمان جهانی دریانوردی بر آن تکیه کرده روشن نگه داشتن سامانه‌های است که به طور خودکار تمام اطلاعات کشتی مانند هویت کشتی، کشور مالک، نوع محموله، خدمه، مبدا و مقصد را به طور شفاف اعلام می‌کند. کشتی توقیف شده این سامانه را هم خاموش کرده بود.

*موضوع در حال بررسی هم این است که نباید هیچ نیروی نظامی روی عرشه کشتی‌های تجاری حضور داشته باشد. البته این احتمال وجود دارد که انگلیسی‌ها تعدادی از نیروهای نظامی خود را بر روی عرشه این ناو مستقر کرده باشند. در مورد این کشتی بحث حقوق بین الملل مطرح شده و بررسی اقداماتی که آن‌ها باید انجام دهند و آن‌ها انجام ندادند. در این مورد هم نیروی دریایی سپاه بسیار حرف‌های و خوب عمل کرده است.

* برابر -ای اس پی اس کد- هیچ نیروی نظامی اجازه حضور بر روی عرشه و داخل کشتی‌های تجاری را ندارد و اگر این مورد رعایت نشود به آن کشتی، کشتی آلوده اطلاق می‌شود که قطعا این موضوع در حال بررسی است. آن‌ها که برای برپایی و ایجاد نظام بین الملل پیشگام و پیشقدم شده اند برای آن که دیگران به آن پایبند باشند خود نیز باید چنین کنند. اگر قوانین و مقررات در سطح دنیا رعایت نشود قطعا باعث ایجاد بی نظمی‌هایی خواهد شد که منافع همه کشورها را تهدید می‌کند.

*مجموعه نیروهای مسلح که مسئولیت تامین امنیت خلیج فارس و دریای عمان را برعهده دارد و تاکنون این وظیفه را با استقرار در شمال این مناطق به خوبی انجام داده است. آنچه باعث ناامنی دریاها می‌شود پرسه زنی‌های ریاکارانه نیروهای استکباری آمریکا و انگلستان و آن‌هایی که در قالب یک ائتلاف بیش از آنکه منافع کشورهای این منطقه را تامین کنند به فکر سودجویی و بردن منابع کشورهای این منطقه و همچنین افزایش قدرت استکباری خود در جهان هستند.

*{در پاسخ به این سوال که آیا نیروی دریایی ارتش در پشتیبانی عملیات سپاه در رد کردن ادعای سرنگونی پهپاد ایرانی توسط آمریکا نقش داشته یا نه}: اشراف اطلاعاتی برای جمهوری اسلامی ایران به ویژه در ارتباط با استکبار جهانی، نیروهای ائتلاف و در راس آن‌ها آمریکا مجموعه پیوسته‌ای است که نیروهای دریایی در لبه این اقدام قرار دارند. ما امروز به جرات می‌توانیم ادعا کنیم که همه ناوگان دشمن به ویژه آمریکا را از مبدا تا لحظه ورود آن‌ها به منطقه به صورت نقطه به نقطه رصد می‌کنیم. اطلاعاتی که ما علاوه بر زمان ورود مسیر آن‌ها داریم عبارتند از نوع ماموریت، کیفیت حضور و اقدامات آن‌ها مطلع هستیم.

*آن‌ها با ادعای تامین امنیت منطقه با پرسه زنی‌های بیهوده و رفتار ریاکارانه باعث ایجاد ناامنی‌های شدید می‌شوند. یکی از ابزارهایی که قابلیت‌های خوبی در این فضا دارند، پهپادها هستند. امروز پهپادهای ما با برد قابل توجه هیچ محدودیتی در لینک ارتباطی ندارند. ما تصاویر و آرشیو کامل از نزدیک شدن شناورهای آمریکایی را از فاصله‌های دور در اختیار داریم. تصاویر کامل و آرشیو بزرگی از تردد روزانه و لحظه به لحظه نیروهای ائتلاف و آمریکا در اختیار ما قرار دارد.

*پهپادهای ما از لحظه ورود کشتی‌ها و ناوهای آن‌ها ورودشان را رصد می‌کنند و این رصد تا هنگام تردد در داخل خلیج فارس و دریای عمان ادامه دارد. رفتار آن‌ها در خلیج فارس که بخشی از هویت و حیاط خلوت ما محسوب می‌شود به طور کامل با رعایت اصول حرف‌های و حقوق بین الملل و قوانین هوانوردی به طور کامل تحت نظر قرار دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید