تویوتا پریوس پلاگین هیبرید مدل ۲۰۱۹ رونمایی شد

  • خودرو
  • سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۱۳
    کد خبر :578569

تویوتا مدل پلاگین هیبرید پریوس ۲۰۱۹ را با به‌روزرسانی در نسخه‌های مختلف معرفی کرد.

تویوتا تصمیم گرفته است برای نیمه‌ی سال ۲۰۱۹ مدل پلاگین هیبرید پریوس را به‌صورت جزئی به‌روزرسانی کند. بزرگ‌ترین تغییری که در این خودرو انجام شده، اضافه‌شدن یک صندلی به ردیف عقب است که ظرفیت خودرو را از چهار به پنج نفر افزایش می‌دهد. به‌گفته‌ی تویوتا، اضافه‌شدن این صندلی تأثیر منفی روی راحتی سرنشینان نمی‌گذارد.

همچنین، مشتریان در سال ۲۰۱۹ می‌توانند تویوتا پریوس پلاگین هیبرید خود را به رنگ سیاه متالیک جدید به‌همراه رینگ‌های ۱۷ اینچی سفارشی مجهز کنند. در کابین این خودرو، استفاده از رنگ سیاه به‌جای تزیینات سفیدرنگ مدل قبلی جلب توجه می‌کند. به‌گفته‌ی تویوتا، مواد به‌کاررفته در ساخت کابین مدل جدید نیز بسیار باکیفیت است و حس بهتری به سرنشینان منتقل می‌کند.

در سایر بخش‌ها، تغییری در تویوتا پریوس پلاگین هیبرید مشاهده نمی‌شود. این خودرو می‌تواند به مصرف سوخت ترکیبی ۱.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا کند و در هر کیلومتر نیز فقط ۲۸ گرم دی‌اکسید‌کربن منتشر می‌کند. در حالت برقی، تویوتا پریوس پلاگین هیبرید می‌تواند ۴۵ کیلومتر مسافت را طی کند و حداکثر سرعت آن در حالت تمام‌برقی ۱۳۵ کیلومتر‌بر‌ساعت است.

یکی از فناوری‌های جالبی که تویوتا در پریوس پلاگین هیبرید به‌کار برده، پمپ حرارتی جدید این خودرو است. در سایر خودروها، پمپ حرارتی گرمای موردنیاز خود را از پیشرانه یا گرم‌کن‌های برقی دریافت می‌کند؛ ولی در تویوتا پریوس جدید پمپ حرارتی می‌تواند گرمای موردنیاز خود را از هوای بیرون نیز دریافت کند. همچنین، تویوتا از سیستم گرم‌کن باتری در پریوس پلاگین هیبرید استفاده کرده است که همواره باتری را در بهترین دما نگه می‌دارد. این کار باعث می‌شود باتری‌ همیشه با بیشترین بازده خود کار کند و بهترین کارایی را حتی در آب‌و‌هوای سرد داشته باشد.

یکی از ویژگی‌هایی که تویوتا پریوس را به خودرویی خاص در کلاس خود تبدیل کرده، امکان سفارش پنل‌ خورشیدی است. پنل خورشیدی می‌تواند به‌طور متوسط روزانه پنج کیلومتر شعاع حرکتی بیشتری برای خودرو فراهم کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید