چالش کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال بر سر «پول»

  • ورزشی
  • دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۱:۰۳
    کد خبر :578030

خزانه‌دار کمیته ملی المپیک با اشاره به انتقاد مهدی تاج در مورد عدم کمک مالی این کمیته از تیم امید گفت: تخصیص بودجه به فوتبال بر اساس درخواست مسئولانش انجام می‌شود که تاکنون مطرح نشده است.

کمیته ملی المپیک تا به امروز و از محل اعتبارات سال جاری خود یک مرحله تخصیص به فدراسیون ها – معادل ۵۰ درصد از رقم بودجه سال گذشته آنها – داشته است. البته این تخصیص شامل حال فدراسیون فوتبال که اتفاقاً آماده سازی تیم امید برای حضور در میادین انتخابی المپیک ۲۰۲۰ را در پیش دارد، نشده است.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هم در صحبت هایی که سه روز پیش در رابطه با مسائل مطرح پیرامون این فدراسیون و تیم های مختلف آن داشت به این موضوع اشاره کرد و گفت که «کمیته ملی المپیک نتوانسته از نظر مالی به ما کمک کند ولی ان شاءالله در آینده این کمک را خواهند داشت. الان ۴۲ سال است که به المپیک نرفته ایم.»

این در حالی است که کیکاووس سعیدی خزانه دار کمیته ملی المپیک پیش از این تاکید کرده بود پرداخت بودجه به فدراسیون فوتبال بر اساس درخواست مسئولانش و برنامه های آنها انجام خواهد شد.

وی کماکان بر این موضوع تاکید دارد و اینکه تا به امروز از طرف فدراسیون فوتبال نه برنامه عملیاتی در رابطه با تیم امید ارائه شده و نه درخواستی مبنی بر حمایت مالی.

کیکاووس سعیدی گفت: فدراسیون فوتبال متولی تیم امید است. آقای تاج قطعاً تلاش خواهد داشت این تیم را در برنامه های کلی فدراسیون لحاظ کرده و شرایط را برای آماده سازی و حضورش در مسابقات فراهم کند. در این میان اگر هم به حمایت مالی کمیته ملی المپیک نیاز باشد و مطرح شود، اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

وی با یادآوری اینکه کمیته ملی المپیک سال گذشته هم ۲۴۰ میلیون تومان به عنوان کمک مالی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داد، خاطرنشان کرد: کمک مالی کمیته به فوتبال بر اساس درخواست مسئولان این فدراسیون انجام می شود. در واقع آنها برنامه های عملیاتی و پیش بینی شده خود برای تیم امید را به ما ارائه کرده و بر اساس آن درخواست کمک مالی می کنند. این درخواست در هیات اجرایی بررسی و به آن پاسخ داده می شود.

ذی حساب کمیته ملی المپیک مجددا تاکید کرد که تا به امروز از طرف فدراسیون فوتبال برنامه ای در رابطه با تیم امید و درخواستی مبنی بر نیاز به حمایت مالی مطرح نشده است.

چرا سهم فوتبال از بودجه مصوب کمیته ملی المپیک «صفر» است؟

کمیته ملی المپیک همچون همیشه برای فدراسیون های ورزشی بودجه ای را ویژه فعالیت های سال جاری آنها مصوب کرده است. رقم این بودجه برای ۴۷ فدراسیون با ۱۰ درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب سال گذشته نهایی شده است. در این میان سهم فدراسیون فوتبال از بودجه تخصیصی کمیته ملی المپیک به فدراسیون ها صفر است.

بر همین اساس این سوال مطرح است که «چرا شرایط فدراسیون فوتبال برای کمیته ملی المپیک متفاوت از دیگر فدراسیون ها است و پرداخت بودجه به این فدراسیون باید بر اساس برنامه و درخواست مدیرانش انجام شود در حالیکه برای دیگر فدراسیون ها از ابتدای سال بودجه ای مصوب و نهایی می شود؟»

سعیدی گفت: همه فدراسیون ها از وزارت ورزش بودجه خود را دریافت می کنند با این حال کمیته ملی المپیک هم حمایت مالی لازم را از آنها دارد. البته رقم بودجه تخصیصی کمیته با وزارت متفاوت است. این بودجه برای توسعه ورزش قهرمانی فدراسیون ها و کمک به حضور در مسابقات انتخابی المپیک از طرف کمیته ملی المپیک در اختیار فدراسیون ها قرار می گیرد.

«مگر فدراسیون فوتبال هم مانند دیگر فدراسیون ها، رقابت های انتخابی المپیک را در پیش ندارد؟» سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک در واکنش به این سئوال گفت: فوتبال از رشته های درآمدزا است که همیشه در بخش بازاریابی هم موقعیت خوبی داشته است. درست است که فوتبال یک خانواده بزرگ است و تیم های متعددی را تحت پوشش دارد اما همانطور که گفتم فدراسیون به عنوان متولی تیم امید باید این تیم و برنامه هایش را هم در برنامه های کلی لحاظ کند.

وی ادامه داد: با این حال اگر فدراسیون فوتبال احساس می کند به کمک مالی کمیته ملی المپیک نیاز دارد باید درخواست خود را به صورت مکتوب مطرح کند. قطعاً در صورت فراهم بودن شرایط، از مساعدت مالی امتناع نمی‌شود. همانطور که کمک ۲۴۰ میلیونی سال گذشته به این فدراسیون از رقمی که سال ۹۶ به این رشته اختصاص داده شده بود، بیشتر بود.

خزانه دار کمیته ملی المپیک در پایان گفت: فدراسیون فوتبال از نظر مالی فدراسیون ضعیفی نیست. فقط کافی است مشکل ارزی این فدراسیون با فیفا حل شود در این صورت با کمتر محدودیت مالی مواجه خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید