از درآمدهای نجومی تا حضور دلالان در پشت پرده برنامه ستاره‌ساز

    کد خبر :577928

مربیانی که در برنامه ستاره ساز حضور داشتند تا استعدادهای فوتبال را کشف کنند، برای این برنامه قراردادهای میلیاردی بسته بودند و البته ارتباطات برخی دلال ها هم با چند مربی جالب توجه بود.

به گزارش مهر، در پی استقبال مخاطب تلویزیون از برنامه‌های آکادمی محور و ترویج این برنامه‌ها در ژانرهای مختلف از جمله استند آپ، موسیقی، خوانندگی و… «شو» ی آکادمی محور «ستاره ساز» با سوژه فوتبالِ نوجوانان در نیمه دوم سال ۹۷ و در پر مخاطب ترین شبکه تلویزیون پا به عرصه حیات گذاشت و علیرغم تبلیغات گسترده‌ای که داشت، در این مدت زمان نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت در جذب مخاطب موفق عمل کند.

طرح اولیه
طرح این برنامه در سال ۹۶ توسط امیر علی دانایی و مهدی مهدوی کیا تهیه و به شبکه سوم ارائه شد. اما اتفاقات به گونه‌ای پیش رفت که در این برنامه هرگز از مهدوی کیا خبری نشد. امیر علی دانایی بازیگر جوان سینمای ایران که قبل از دوران بازیگری فوتبال را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کرده، در اولین قسمت‌های برنامه در کنار محمد حسین میثاقی به اجرا پرداخت. بعد از چند قسمت میثاقی به طور کلی و خیلی ناگهانی از برنامه جدا شد و امیر علی دانایی که صاحب طرح اولیه بود هم از اجرا کنار رفت.

دکور چند میلیاردی در بوستان ولایت
ساخت این برنامه با احداث یک استودیو در بوستان ولایت آغاز شد. استودیویی که نزدیک به هفت میلیارد هزینه ساخت آن شد تا پذیرای نوجوانانی باشد که از فیلترهای مربوطه رد شده و در رقابتهای آیتمی باید با هم به رقابت می‌پرداختند.

تست گیری چند هزار نفری
در مراحل اولیه در حدود ۱۰۰۰۰ نوجوان در بیشتر از ۱۰ شهر در تست‌ها حضور پیدا کردند و زیر نظر خداداد عزیزی، مجتبی جباری، فیروز کریمی و ادموند بزیک تست دادند تا بهترین‌ها از بین آنها انتخاب شوند و رقابت در بین برترین‌ها در استودیو و زیر نظر تماشاگران برگزار شود.

در آمدی که از بین رفت
یکی از اصلی ترین منابع درآمدی این «شو» ی آکادمی محور، یک مسابقه زنده تلویزیونی بود که با همکاری یکی از اپلیکیشن‌های معروف انجام می‌شد. این مسابقه با اجرای خداداد عزیزی که یک از اصلی ترین چهره‌های این برنامه تلویزیونی است و در ساعات مختلفی از روز اجرا می‌شد.

کاربران این مسابقه به ازای هر پاسخ اشتباه ناچار به خرید «جون» برای بقا در مسابقه بودند. تعداد فراوان شرکت کننده منبع درآمدی بزرگی برای این برنامه و سازندگان آن بود که این مسابقه مثل همه مسابقه‌های مشابه دیگر که کاربرانش با خرید سئوال و «جون» در آن شرکت می‌کردند با یک صلاحدید از تلویزیون حذف شد تا اصلی ترین منبع درآمدی این برنامه از بین برود. پس از حذف این مسابقه، یک اپلیکیشن دیگر بعنوان اسپانسر و حامی اصلی برنامه با برنامه سازان قرارداد بست تا بخشی از هزینه‌های برنامه تامین شود.

قراردادهای چند صد میلیونی
چهار داور یا مربی اصلی که در این برنامه حضور دارند با قراردادهایی متفاوت و هر کدام به ارزش چند صد میلیون در فصل نخست این برنامه حضور پیدا کردند. بالاترین دستمزد این داوران ۷۰۰ و پایین ترین دستمزد ۴۰۰ میلیون تومان است. در کنار داوران و مربیان اصلی هم کمک هایی حضور دارند که البته رقم قرارداد آنها به هیچ وجه با مربیان اصلی قابل مقایسه نیست.

دلال ها
یکی از معضلات این برنامه، حضور دلال‌ها و به ویژه دلال‌های بازیکنان جوان و نوجوان اطراف این برنامه و برنامه سازان است. حضور دلالان که برخی از آنها با یکی از داوران برنامه ارتباط بهتری داشتند معضلی بود که برنامه سازان با آن مواجه بودند و بارها تلاش خود را برای ایزوله کردن محیط این برنامه انجام دادند.

اقوام یک مربی
یکی از مربیان اصلی برنامه در قسمت‌های اولیه اقدام به استفاده از اقوام نزدیکش در بین نوجوانان مستعد کرده بود که پس از مشخص شدن این موضوع، از این مربی خواستند تا از به کار گیری این افراد خودداری کند.

باز شدن پای باشگاه ها
هرچند تعدادی از استعدادهایی که در این برنامه حضور یافتند و امتیازاتی هم گرفتند پیش از این هم فوتبال را در سطح جدی و در تیم‌های باشگاهی دنبال می‌کردند، اما تعدادی دیگر از این بازیکنان نوجوان با چهره شدن در این برنامه مورد توجه چند باشگاه حرفه‌ای قرار گرفتند تا بلکه به این ترتیب مسیر زندگی آنها تغییر کند.

استقبال کمتر از حد انتظار
با اینکه انتظار می‌رفت برنامه‌ای آکادمی محور با سوژه فوتبال در پر مخاطب ترین شبکه تلویزیونی خیلی زود و در حجمی وسیع مخاطب جذب کند، اما در نهایت این انتظار بر آورده نشد و این برنامه نتوانست انتظارات را در زمینه جذب مخاطب برآورده نماید. تغییر در اجرای برنامه و نداشتن روز و ساعت مشخص برای پخش این برنامه از مهمترین عواملی بود که باعث شد مخاطب آنطور که باید جذب این برنامه نشود.

فصل دوم
در حالی که فصل اول این برنامه تازه به پایان رسیده است، تهیه کننده و سایر عوامل سازنده پس از استراحتی حدوداً ۲۰ روز تا یک ماه مقدمات ساخت فصل دوم را فراهم می‌کنند. احتمال اینکه در فصل دوم برنامه تغییراتی در بخش داوران و مربیان انجام شود وجود دارد و ممکن است یکی از مربیان فصل اول برای فصل دوم جای خود را به فرد دیگری بدهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید