جیلی Bo Yue Pro معرفی شد

  • خودرو
  • یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۳:۲۹
    کد خبر :577559

جیلی مدل فیس‌لیفت کراس‌اور Bo Yue Pro را رونمایی کرد. این مدل نه‌تنها ظاهر جدیدی دارد؛ بلکه ازنظر فنی نیز، تغییراتی روی آن اعمال شده است.

اگر با بازار خودرو چین آشنا نیستید، احتمالا نام خودرو جیلی Bo Yue به‌گوشتان نخورده است؛ ولی این خودرو کراس‌اور جمع‌و‌جور از سال ۲۰۱۶ در بازار این کشور فروخته می‌شود. جیلی مدل Bo Yue را در بازار آمریکای‌جنوبی نیز با نام Emgrand X7 Sport می‌فروشد و یکی از موفق‌ترین محصولات جیلی در بازار محسوب می‌شود. مدل فیس‌لیفت این خودرو که قرار است تا نیمه‌ی سال ۲۰۱۹ وارد بازار شود، از سیستم اطلاعات و سرگرمی GKU19 اسمارت اکوسیستم و اولین مجموعه تراشه‌ی خودرو توسعه‌یافته در چین موسوم به E01 استفاده می‌کند.

Bo Yue Pro به هوشمندترین خودرو شاسی‌بلند جیلی تا امروز تبدیل شده است. سیستم GKU19 از مجموعه تراشه‌ی E01 در قلب خود استفاده می‌کند که درحقیقت، راه را برای ورود به دنیای 5G باز خواهد کرد.

درکنار این تغییرات، جیلی محصول جدید خود را در بخش طراحی و حتی فنی به‌روزرسانی کرده است. در بدنه، می‌توان طراحی تهاجمی‌تر را در مقایسه با قبل مشاهده کرد. طراحی کاپوت کاملا جدید است و ابعاد جلوپنجره هم بزرگ‌تر شده است. چرا‌غ‌های LED و سپرها نیز طراحی کاملا جدیدی دارند و ابعاد ورودی‌های هوای درون سپر بزرگ‌تر شده است. در نمای عقب هم می‌توان به چراغ‌های LED با طراحی سه‌بعدی و نوار کرومی در امتداد در صندوق‌عقب اشاره کرد. جیلی ابعاد در صندوق‌عقب را هم در مدل فیس‌لیفت بزرگ‌تر کرده است تا دسترسی به فضای صندوق‌عقب آسان‌تر شود.

درون کابین، بزرگ‌ترین تغییر Bo Yue Pro را باید صفحه‌نمایش بزرگ مرکزی عنوان کرد. پشت آمپرها نیز کاملا دیجیتالی هستند و طراحی کنسول مرکزی و اهرم تعویض دنده هم جدید است. جیلی کیفیت مواد داخل کابین را افزایش داده و نورپردازی داخلی نیز به امکانات اضافه شده است.

قدرت موردنیاز این خودرو از پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر تأمین می‌شود. این پیشرانه می‌تواند ۱۸۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. گشتاور این پیشرانه در مقایسه با نسخه‌ی قبلی ۱۵ نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است. همچنین، جیلی از جعبه‌دنده‌ی هفت‌سرعته‌ی جدید دوکلاچه استفاده کرده است که می‌تواند مصرف سوخت را یک لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش دهد. ناگفته نماند پیشرانه‌ی جدید ۱.۵ لیتری را هم می‌توان سفارش داد که به‌همراه جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار عرضه می‌شود و به‌صورت مشترک جیلی و ولوو آن را توسعه داده‌اند. این پیشرانه ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید