شناسایی عکسهای قلابی مبتنی بر هوش مصنوعی ممکن شد

    کد خبر :577002

شناسایی عکس های تقلبی تولیدشده با هوش مصنوعی کار ساده ای نیست، اما طراحی یک الگوریتم جدید هوش مصنوعی حل این مشکل را هم تسهیل می کند.

افزایش تولید عکس‌ها و ویدئوهای تقلبی با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند چالش‌های جدی اجتماعی و سیاسی در جهان ایجاد کند، از همین رو شبکه عصبی جدید بر مبنای الگوریتمی ویژه ابداع شده که می‌تواند این عکس‌ها و ویدئوهای قلابی را شناسایی کند.

این الگوریتم تازه که در دانشگاه کالیفرنیا ابداع شده با بهره گیری از انبوهی از عکس‌های واقعی و قلابی تغذیه شده است. مرزهای عکس‌های قلابی و دستکاری شده به طور دقیق برای الگوریتم هوش مصنوعی مشخص شده و مقایسه آنها با عکس‌های واقعی درک الگوریتم یادشده را افزایش می‌دهد.

اگر چه تفاوت‌های عکس‌های واقعی و جعلی تولید شده با هوش مصنوعی برای انسان ممکن نیست، اما بررسی پیکسل به پیکسل آنها توسط الگوریتم هوش مصنوعی تازه، شناسایی نمونه‌های تازه آنها را امکان پذیر می‌کند.

در حال حاضر این سیستم تنها برای شناسایی عکس‌های جعلی قابل استفاده است، اما گروه طراح آن در تلاش هستند تا این خدمات را در مورد ویدئوهای قلابی مبتنی بر هوش مصنوعی نیز ارائه دهند. برای این کار تحلیل فریم به فریم این ویدئوها ضروری است و لذا چنین کاری وقت گیر خواهد بود. البته باید توجه داشت که دقت این فناوری هرگز ۱۰۰ درصد نخواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید