بهترین نوشیدنی‌هایی که می‌توان همراه با غذا مصرف کرد، کدام است؟

    کد خبر :576996

یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه مصرف شربت‌هایی مانند شربت آبلیمو و تخم شربتی همراه با غذا صحیح نیست، گفت: سکنجبین سفرجلی و شربت رضوی تنها نوشیدنی‌هایی هستند که می‌توان آنها را همراه غذا صرف کرد.

نعمت‌الله مسعودی، متخصص طب سنتی در پاسخ به این پرسش که «آیا خوردن شربت‌هایی مانند شربت آبلیمو،‌ تخم شربتی و … همراه با غذا صحیح است؟»،گفت:نه؛ نباید با غذا چنین نوشیدنی‌هایی مصرف کنیم اما مصرف سکنجبین سفرجلی و شربت رضوی تنها نوشیدنی‌هایی هستند که می‌توان آنها را همراه غذا صرف کرد؛ چرا که به هضم غذا کمک می‌کند.

این متخصص طب سنتی درباره «ریفلاکس و ترش کردن معده در برخی از افراد»، اظهار داشت: ریفلاکس یعنی شل شدن دریچه فوقانی معده و باید از چیزهایی که این دریچه را زیاد می‌کند پرهیز کنیم؛ مانند مصرف شیرینی زیاد، شکلات‌های تلخ و غذاهایی مانند سیر، پیاز، ترب، تربچه و شاهی که دارای طبع گرم بوده و می‌توانند دریچه معده را شل کنند.

مسعودی با اشاره به راه‌های درمان این عارضه، افزود: اولاً فردی که دچار ریفلاکس معده است باید حجم غذایی خود را به میزان یک سوم کم کند؛ چرا که اگر غذای زیادی مصرف شود به دریچه معده فشار می‌آورد؛ ضمن اینکه باید به این نکته توجه کنیم که مصرف مایعات همراه با غذا نیز ترک شود و فاصله مصرفی مایعات بعد از غذا دو ساعت باشد.

وی اضافه کرد: وقتی غذای با طبع گرم و حجم سنگینی می‌خوریم دچار عطش می‌شویم؛ مانند خوردن پیتزا یا غذاهای شور که ایجاد عطش می‌کند؛ در نتیجه خوردن برخی نوشیدنی‌ها همراه غذا توصیه می‌شود که سکنجبین سفرجلی و شربت رضوی بهترین نوشیدنی است که می‌توان از آن بعد از غذا استفاده کرد؛ چراکه ریفلاکس معده را برطرف می‌کند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به روش درمانی عارضه ریفلاکس معده، ابراز داشت: برای درمان باید ترکیباتی را مصرف کرد که به بسته شدن دهانه معده کمک می‌کند که ساده‌ترین آنها خوردن میوه «به» بعد از صرف غذا به شکل کامل یا رنده شده آن است.

مسعودی اضافه کرد: مصرف داروهای سنتی نیز به رفع این عارضه کمک می‌کند؛ ضمن اینکه باید گفت درمان به روش مدرن برای بسته شدن دهانه معده وجود ندارد و مصرف داروهای شیمیایی تنها علائم آن را کم می‌کند؛ در حالی که استفاده از داروهای سنتی احتمال خوب شدن این عارضه را بالا می‌‌برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید