حمله پهپادی ارتش یمن به پایگاه هوایی «ملک خالد» سعودی

    کد خبر :576978

ارتش یمن اعلام کرد که با پهپاد «قاصف k2» یک پایگاه هوایی در جنوب غرب عربستان سعودی را هدف قرار داده است.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، یگان پهپادی ارتش یمن با پهپاد «قاصف k۲» پایگاه هوایی «ملک خالد» در «خمیس مشیط» عسیر (در جنوب غرب عربستان سعودی) را هدف قرار داده است.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، یحیی سریع تصریح کرد: پهپاد قاصف k2 رادارها و مراکز نظامی مهمی را در پایگاه ملک خالد هدف قرار داده و این عملیات در پاسخ به ادامه حملات و جنایات ائتلاف صورت می‌گیرد.

این عملیات پس از آن انجام شد که ائتلاف سعودی بامداد امروز (شنبه) از آغاز موج جدیدی از حملات هوایی به نقاطی در صنعاء پایتخت یمن خبر داد و آن را آغاز «عملیاتی منحصر به فرد» نامید. «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف، مدعی انهدام پنج سایت پدافند هوایی و انبار موشک بالستیک شد و گفت این حملات ادامه روند پیشین برای حمله به توان پدافندی یمن است.

در ماه جاری (تیرماه) ارتش یمن نمایشگاهی از سلاح‌های خود افتتاح کرد که در آن موشک جدید با نام «قدس 1»، پهپاد «صماد 1»، پهپاد «صماد 3» و پهپاد «قاصف k2 » به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش فارس،همچنین در ماه جاری سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن اعلام اینکه ائتلاف متجاوز طی 2 ماه گذشته میلادی بیش از 800 حمله هوایی به یمن داشته، تصریح کرد، ارتش در پاسخ به این تجاوزها 36 عملیات پهپادی انجام داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید