ایران خودرو از نظر سازمان حسابرسی ورشکسته است /رشد عجیب زیان خالص و انباشته در دوران قبل و بعد تحریم ها+اسناد

    کد خبر :576913

جدید ترین شاخص های مالی از عملکرد گروه ایران خودرو نشان از ناکارآمدی مدیریتی قابل تاملی در دوران قبل تحریم و بعد تحریم ها است.

طبق آمار رسمی منتشر شده توسط سازمان بورس، در زمان تصدی چند ساله هاشم یکه زارع، میزان زیان خالص گروه ایران خودرو از 11.011.273 میلیون ریال در پایان سال 1391، به 16.873.804 میلیون ریال در پایان سال 1396 یعنی قبل از آغاز تحریم ها رسیده است.

به بیان دیگر گروه ایران خودرو در دوران قبل تحریم ها در بازه مذکور شاهد رشد حدود 53 درصدی در زیان خالص بوده است. این در حالی است که این نسبت با آغاز تحریم ها رشد چشم گیر 583 درصدی را داشته و به رقم 115.329.157 میلیون ریال در پایان 1397رسیده است.

لذا در هر دو دوران زیان خالص گروه ایران خودرو با رشد قابل توجهی روبرو بوده است.

وضعیت وخیم ایران خودرو صرفا به رشد زیان خالص ختم نمی شود. شاخص زیان انباشته این گروه نیز شرایط را به حدی رسانده که در صورت های مالی منتهی به 1397/12/29 تیم حسابرسی رسما اعلام نموده “زیان انباشته این شرکت در تاریخ تنظیم ترازنامه بیش از 5 برابر سرمایه آن است. لذا این شرکت مشمول ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت بوده و ضروریست مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام تشکیل و در مورد انحلال و بقای آن در چارچوب مقررات قانون تجارت تصمیم گیری شود.”

 

حال در چنین شرایطی این سوال مطرح است که چه کسانی مسبب این ورشکستگی در بزرگترین گروه خودروسازی شده اند؟ چرا این گروه خودروسازی علی رغم ثبات مدیریتی در سال های گذشته ولی چه قبل تحریم ها و چه بعد تحریم ها با چنین وضعیتی مواجه شده است؟!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید