به روزرسانی ابزار اکتشافی ماه توسط آژانس فضایی اروپا

    کد خبر :576872

فضانوردان آپولو ۱۱ از یک ابزار پیشرفته در سفر نیم قرن قبل خود به کره ماه برای جمع آوری نمونه‌های خاک و سنگ و بازگرداندن آنها به زمین استفاده کردند و حالا قرار است این ابزار بازسازی شود.

شرکت فرانسوی کامکس تحت نظارت آژانس فضایی اروپا برای به روزرسانی این دستگاه اکتشافی کره ماه تلاش می‌کند تا نسل جدید آن در سفر آتی فضانوردان به تنها قمر کره زمین مورد استفاده قرار بگیرد.

در حال حاضر این نمونه به روزشده در شرایط شبیه سازی شده و مشابه با کره ماه در حال بررسی و آزمایش است تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.

تکه سنگ‌هایی که در مأموریت‌های مختلف فضاپیماهای اپولو از کره ماه به زمین منتقل شدند، دانش بشر در مورد کره ماه و منشأ شکل گیری منظومه شمسی را به میزان قابل توجهی ارتقا بخشیدند ولی جمع آوری آنها به هیچ وجه کار ساده ای نبود، به خصوص که لباس فضانوردان قبل از هر چیز برای زنده نگهداشتن آنها طراحی شده بود و توان حرکت و خم شدن افراد را به شدت محدود می‌کرد. لذا آنها با دشواری فراوان قادر به نمونه برداری شخصی از سطح ماه بودند.

لباسی که قرار است فضانوردان مسافر کره ماه بعد از نیم قرن به تن کنند کماکان بسیار محدودکننده است و لذا قرار است ابزاری به روزشده به نام LESA برای نمونه برداری از سطح ماه تولید شود که با موفقیت در عمق ده متری یک استخر مورد آزمایش قرار گرفته است. کامکس یک ابزار جانبی دیگر به نام NESTهم تولید کرده که علاوه بر نمونه برداری برای انتقال فضانوردان مجروح شده در سطح ماه هم قابل استفاده است. زمان تکمیل این دستگاه‌ها هنوز اعلام نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید