به دنبال کسب سهمیه المپیک با وایلد کارت نیستیم

  • ورزشی
  • شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۱:۱۴
    کد خبر :576746

علیرضا یاوری پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان شنا گفت: با رکوردهایی که به ثبت رسانده‌ایم به دنبال کسب سهمیه المپیک هستیم.

تیم ملی شنای ایران با حضور دو شناگر (علیرضا یاوری و بنیامین قره‌حسنلو) با هدایت محسن سمیع‌زاده، مدیر فنی تیم‌های ملی شنا امروز عازم مسابقات جهانی می‌شوند.

علیرضا یاوری در گفت‌وگو با مهر پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان، درباره وضعیت آمادگی‌اش گفت: بعد از تورنمنت کرواسی، تمرینات خود را در اصفهان پیگیری و حدود دو روز است که در تهران تمریناتم را پیگیری می‌کنم، امروز نیز عازم مسابقات قهرمانی جهان می‌شویم. فدراسیون روش خود را تغییر داده است و ما به شکل غیرمتمرکز در شهرهای خودمان، زیر نظر مربی‌هایمان تمرینات را پیگیری می‌کنیم. فدراسیون پیشرفت تیم ملی شنا را می‌خواهد و این روند کمک خواهد کرد.

ملی‌پوش شنای ایران در پاسخ به این سؤال که ثبت چه رکوردی در این مسابقات برای شما قابل قبول است؟ گفت: من به همراه قره‌حسنلو برای کسب بهترین نتیجه، به مسابقات می‌رویم. همه چیز به شرایط روز رقابت بستگی دارد. در هر صورت ما برای اینکه بتوانیم بهترین رکوردهای خود را به ثبت برسانیم، راهی می‌شویم. حال این رکوردمی‌تواند منتهی به کسب ورودی المپیک یا منتهی به بهبود ثبت رکورد ملی شود.

وی در ادامه تأکید کرد: رکوردهای ملی در دو، سه سال گذشته پایین‌تر از ورودی المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ و حتی مساوی با آن رکوردها بوده است. ورودی المپیک هر سال سخت‌تر می‌شود و شناگران ایران در ۲-۳ گذشته از این روند عقب نیفتاده است. رکوردهای زیادی چه از طرف من و چه از طرف شناگران دیگر به ثبت رسیده و در این دو سال گذشته پیشرفت خوبی شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: با این شرایط که ورودی المپیک سخت‌تر شده است، رکوردهای ما خیلی بالاتر از آنها نیست، عملکرد خوبی در یکی، دو سال گذشته داشته‌ایم. انشاءالله که بتوانیم ورودی B المپیک را کسب کنیم و دیگر شناگری با وایلدکارت، به المپیک نرود.

ملی پوش شنا تاکید کرد: سهمیه ای که در سال ۲۰۰۸ برای شنا ایران برای نخستین بار به دست آمد با صرف هزینه های بسیار و برگزاری اردوهای بلند مدت رخ داد اما در حال حاضر ۳-۴ شناگر که خود را برای کسب سهمیه آماده می کنند با هزینه کم تر، در استان های خود و بدون حضور در اردوهای خارجی مشغول تمرین و آماده سازی هستند.

یاوری در پاسخ به این سؤال که چقدر به کسب سهمیه المپیک امیدوار هستید؟ تصریح کرد: شاید در چند سال گذشته، ثبت رکوردهای ملی‌پوشان این‌گونه نبوده است و یک یا دو شناگر نزدیک به ورودی‌ها، رکورد می‌زدند اما در دو، سه سال گذشته وضعیت تغییر کرده و شناگران ایران عملکرد بهتری داشته‌اند. تنها مشکل ما این است تا در پایگاه‌های ملی، مدیران کمی بیشتر به شناگران توجه کنند. برای مثال پایگاه ملی اصفهان کمی دچار مشکل است. بنیامین قره‌حسنلو تمرینات خود را ساعت ۱۲ بامداد پیگیری می‌کند. خواهش ما این است که هر مدیری بر سر کار می‌آید، نباید نظر خود را اعمال کند. تایم ۱۴ بعدازظهر تا ۲۰ مخصوص هیئت است و نباید کسی که استخر را اجاره می‌کند، این تایم‌ها را در اختیار بگیرد. مدیران و اداره کل جوانان از تیم شنا استان حمایت و کمک بیش تری برای حفظ سانس های تمرین کنند چرا که شناگران خود را برای مسابقات آماده می کنند و مسائل این چنینی آماده سازی شناگران را با مشکل مواجه خواهد کرد. اصفهان پایگاه ملی شنای ایران است و نباید مدیران آن در قبال اجاره دادن استخرها کوتاه بیایند. حداقل تایمی که برای شناگران مشخص شده است باید بدون تغییر در اختیار آنها قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید