نایب رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد

شورایاری‌ها در توسعه کلانشهر تهران اهمیت بالایی دارند

    کد خبر :576540

شورایاری‌ها باتوجه به نقشی که می‌توانند در توسعه کلانشهر تهران داشته باشند از اهمیت بالایی برخوردارند.

سید ابراهیم امینی اظهار کرد: به همین دلیل نظر شورای شهر پنجم این بود که نسبت به شهروندان اعتماد داشته باشند و حتی‌الامکان محدودیتی برای افرادی که به نقش‌آفرینی در حوزه محله خود علاقه دارند، ایجاد نکنند.

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به به نام‌نویسی یک معاون وزیر در میان ثبت‌نام کنندگان یکی از مناطق گفت: خوشبختانه با استقبال خوب شهروندان به‌ویژه حضور مناسب جوانان و زنان، با افراد تاثیرگذار از تخصص‌ها و جایگاه‌های مختلف در این دوره از انتخابات شورایاری مواجه بوده‌ایم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا افزود: شورای شهر پنجم در تلاش بود تا شرایط کاندیداتوری قابل اندازه‌گیری باشد و دخالت سلایق شخصی نتواند منجر به رد صلاحیت افراد نام‌نویسی کرده شود.

رئیس کمیته حقوق شهروندی شورا ادامه داد: در تدوین شرایط کاندیداتوری سعی شد شرایطی فراهم شود که افراد دخیل در انتخابات از جمله افراد بررسی کننده صلاحیت‌ها فارغ از نزدیکی یا دوری گرایشات و سلایق، نتوانند با دخالت دادن نظرات شخصی و سیاسی موجب رد صلاحیت داوطلبان شوند.

امینی افزود: در همین راستا مواردی نظیر تحقیقات محلی و قضاوت‌های شخصی از مراحل بررسی صلاحیت‌ها حذف شدند و برخی شرایط قابل اندازه‌گیری نظیر سن، مدرک تحصیلی و نداشتن محکومیت موثر کیفری ملاک تشخیص صلاحیت کاندیداها قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در این دوره با اعتماد به کاندیداها، خوداظهاری ایشان ملاک عمل قرار گرفت مگر در مواردی که خلاف اظهارات هر فرد به اثبات برسد. در نتیجه با اعتماد به شهروندان، قضاوت کلی به شهروندانی واگذار شد که با شرکت در انتخابات به کاندیداها رای می‌دهند.

نایب رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: منتخبین مردم در این انتخابات به‌عنوان اعضای شورایاری و حلقه ارتباطی میان شهروندان محله و شورای شهر و شهرداری جایگاه خاص خود را دارا هستند و قطعاً می‌توانند ضمن معرفی پتانسیل‌های محلات خود به تصمیم‌گیران مدیریت شهری و شورای شهر کمک کنند، مشکلات محلات را به مدیریت شهری منتقل کنند و زمینه مشارکت عمومی برای اداره محلات را فراهم سازند و از این طریق با مشارکت خود شهروندان بر اساس توسعه محله‌محور شاهد رشد و شکوفایی کلانشهر تهران در عرصه‌های مختلف باشیم.

به گزارش مهر، عضو شورای شهر تهران در پایان ابراز امیدواری کرد که در فضای رقابتی دوستانه و با جلب نظر شهروندان برای حضور در انتخابات شورایاری‌ها، شاهد انتخاباتی پرشور، دوستانه و آرام باشیم و شورایاری‌ها در کنار مدیریت شهری و شورای شهر بتوانند گام‌های اساسی و موثری برای کلانشهر تهران بردارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید