بازار لوازم خانگی ایران با بدعهدی شرکت‌های کره‌ای نابسامان شد

    کد خبر :576132

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی عنوان کرد بدعهدی شرکت‌های کره‌ای در تامین مواد اولیه کارخانه‌های تولیدی باعث نابسامانی بازار لوازم خانگی ایران شده است. وی یکی دیگر از دلایل نابسامانی این بازار را ممنوعیت واردات کالا و سوءاستفاده دلالان دانست.

مرتضی میری، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی عنوان کرد شرکت‌های کره‌ای با بدعهدی در تامین مواد اولیه کارخانه‌های تولیدی در ایران، بازار لوازم خانگی کشور را نابسامان کرده‌اند. وی افزود ممنوعیت واردات، میزان قاچاق و تقلب محصولات این بازار را افزایش داده و سودجویان محصولات به نام ایرانی را با برند و لوگوی محصولات مشهور جهانی خارج از فرایند قانونی به فروش رسانده‌اند که باعث نابسامانی بازار لوازم خانگی ایران شده است.

نقش کره در نابسامانی بازار لوازم خانگی ایران

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه بیان کرد در بازار ایران محصولات لوازم خانگی ساخت متخصصان داخلی از کیفیت مطلوبی بهره می‌برند و می‌توانند با محصولات وارداتی نیز رقابت کنند، اما به دلیل تبلیغات ناکافی و اطلاع‌رسانی نامناسب، محصولات با کیفیت ایرانی در میان مشتریان به جایگاه مناسب خود نرسیده‌اند. این مقام مسئول در ادامه افزود:

برخی از محصولات به‌نام جهانی همچون محصولات کشور کره در ایران تولید می‌شود. محصولات تولیدی تحت لیسانس و تولید داخلی، از مواد اولیه وارداتی استفاده می‌کنند که در چند ماه اخیر به دنبال تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا بر علیه اقتصاد و مردم ایران، شرکت‌های کره‌ای بدعهدی کرده و مواد اولیه تولید را در اختیار کارخانه‌های داخلی قرار ندادند. همچنین بدعهدی کره‌ای‌ها عاملی شد تا بازار با کمبود کالا مواجه شود و شرکت‌های کره‌ای با افزایش قیمت محصولات، بازار را با وجود کمبود کالا، راکد کردند و شرایط به سمتی رفت که قیمت ماشین لباسشویی ایرانی 1 میلیون تومانی به حدود 4 میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش گجت نیوز، مرتضی میری در ادامه خاطرنشان کرد برخی از تصمیم‌گیری‌ها باعث تصویب قانون ممنوعیت واردات کالای باکیفیت شد، اما این موضوع میزان قاچاق و تقلب در عرضه کالا را به میزان زیادی افزایش داده است. با وجود ممنوعیت واردات، از مبادی غیررسمی و بازارچه‌های مرزی قاچاق کالا و تقلب در عرضه کالا افزایش پیدا کرده و سودجویان نیز محصولات ایرانی به‌نام را با برچسب و تغییر نام به برند و نام محصولات با کیفیت جهانی توسط پیامک به مشتریان به فروش می‌رساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید