تخصیص ۹ فروند شناور دریایی به ناوگان شناوری تا پایان سال جاری

    کد خبر :576120

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مهمترین وظیفه و ماموریت مرزبانی ناجا مراقبت از مرزها است.

سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از ساحل بابلسر و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مسئولان منطقه باید برنامه‌ریزی خوبی برای میزبانی از مهمانان داشته باشند، گفت: با مدیریت خوبی که از سوی استانداری مازندران، فرمانداران و سایر بخش‌ها که نقشی در سالم سازی دریا دارند همچنین در زمینه تامین آرامش و امنیت که نیروی انتظامی به صورت جدی ورود پیدا کرده مردم از سواحل مازندران راضی هستند.

رضایی با بیان اینکه طرح‌های سالم سازی دریا موجب ایجاد اشتغال شده است، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها موجب اشتغال بسیاری از افراد شده است که با اجاره شناورها و موارد دیگر منبع درآمد خوبی دارند.

وی ادامه داد: مدیریت خوبی که مرزبانی داشته است و با ساماندهی شناورها و نظم دهی صورت گرفته همگان از این امر راضی هستند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه مراقبت از مرزها وظیفه و ماموریت اصلی مرزبانی است، تاکید کرد: جلوگیری از ترددهای غیرمجاز، جرایم و تخلف از مهمترین ماموریت های مرزبانی ناجا در مرزها است که در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه‌ها صورت گرفته است.

رضایی یادآور شد: در مناطقی که ابنیه‌ها برای ماموران مهیا شده اشرافیت کامل وجود دارد اما در مناطقی که زیرساخت‌ها آماده نیست دچار نواقصی هستیم. به دنبال اجرای طرحی جامع با همکاری مرکز پژوهش های مجلس، ستاد کل و نیروی انتظامی هستیم و باتوجه به اینکه این طرح به امضای رئیس جمهوری رسیده امیدواریم در مدت دو سال آینده هیچ مشکلی در مدیریت مرزها نداشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه مراقبت از مرزهای دریایی هم از اولویت های ما است، اظهار کرد: تقویت ناوگان شناوری یکی از برنامه‌های اصلی ما در زمینه دریاها است که در دو هفته گذشته تعداد هفت فروند شناور نیمه سنگین وارد ناوگان شناوری شده است .

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: تا پایان سال جاری ۹ فروند شناور دریایی به ناوگان شناوری اضافه می‌شود که تعدادی از این شناورها اختصاص به دریای خزر دارد و همین امر موجب شده که تحرک دریایی در عمق ارتقا پیدا کند .

رضایی تصریح کرد: تجهیزات متفاوتی مطالبه شده است و قراردادهایی بستیم که دنبال می کنیم، تجهیزاتی مانند پایش تصویری و پهپادها و غیره که تاکنون بخشی از آن به بهره برداری رسیده است و در برخی جاها نیاز به استقرار رادارهای سیار داریم که این کار نیز تا حدودی انجام یافته است .

وی با بیان اینکه بخشی از اقدامات ما به‌صورت دیپلماسی و با همکاری کشورهای مشترک انجام می‌گیرد،گفت: در چند سال اخیر دیپلماسی خوبی صورت گرفته و مرزهای ترکیه، افغانستان، عراق و آذربایجان به‌صورت مشترک اداره می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به مشکلات موجود در مرز پاکستان خاطرنشان کرد: باتوجه به مشکلات موجود در مرز مشترک با پاکستان، سطوح مختلف کشور ما تعاملاتی با این کشور داشتند که در نهایت مسئولان کشور پاکستان به صحنه آمدند که پیش‌بینی می‌شود در سال آینده دیگر از این مشکلات در مرزها نداشته باشیم .

رضایی همچنین با آیت الله نوراله طبرسی – نماینده ولی فقیه در استان مازندران دیدار کرد.

وی بر اهمیت روحانیت در راس امور کشور اشاره و تاکید کرد: روحانیون مبارز در تمام عرصه‌ها حضور داشته‌اند و ما این انقلاب را مدیون مبارزات و جانفشانی آنان هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: علیرغم تهدیدات موجود، امنیت خوبی بر مرزهای ایران اسلامی حاکم است و این به برکت ارتباط و حمایت مطلوب مردم و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که ما را نیز شکست ناپذیر کرده است.

رضایی تاثیر روابط دیپلماتیک در امنیت مرزهای کشور را مشهود دانست و گفت: با همتایان خود در کشورهای همسایه همکاری‌های بسیار خوبی داریم تا امنیت مطلوبی را در سراسر مرزهای ایران اسلامی برقرار و از ورود بیگانگان به کشور جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: علیرغم تمام سختی‌ها، مرزبانان با روحیه دفاع مقدس از مرزهای کشور پاسداری و حراست می کنند.

آیت الله نوراله طبرسی نیز دفاع از ملت مسلمان و مرزهای ایران را علاوه بر صیانت از میهن اسلامی، یک دفاع مکتبی و اعتقادی برشمرد.

وی در ادامه اظهارکرد: با حضور گسترده مردم در جبهه‌ها با فرماندهی امام راحل به عنوان رهبر و مرجع دینی انقلاب، مردم ایران به پیروزی اسلامی رسیدند و مرزبانان ایران اسلامی نیز تاکنون با نثار جان خود و با فداکاری از این موهبت الهی دفاع کرده‌اند. مرزبانان در دفاع از اسلام به سلاح ایمان مجهز شدند و توانستند باخلاقیت، ابتکار و خردمندی در طرح‌ریزی عملیات‌های جنگی دشمنان را شکست دهند.

طبرسی با ارج نهادن به حضور مقتدرانه دریابانان در مرزهای استان، دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران را جهاد بی‌نظیر دریابانان در راه خدا عنوان کرد و گفت: ما مدیون ایثارگری و جانفشانی مدافعان حرم و وطن و خون شهدای هشت سال دفاع مقدس هستیم.

وی افزود: حضور قشرهای مختلف مردم غیور ایران اسلامی در جبهه‌های جنگ، این دفاع را به مردمی‌ترین دفاع در مقابل استکبار جهانی و دست نشاندگان آن تبدیل کرد و در حال حاضر مرزبانان ایران اسلامی اجازه نمی‌دهند که دشمنان به هیچ یک از اهداف شوم خود در مرزها دست یابند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی ضمن تقدیر از رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج مستضعفان در طول سال‌های انقلاب و برقراری نظم و امنیت پایدار در داخل کشور و مرزهای ایران، از خدمات بی نظیر مرزبانان ایران اسلامی قدردانی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید