تعداد شرکتهای حاضر در نمایشگاه «ساخت ایران» افزایش و مواد آزمایشگاهی کاهش یافت

براساس تازه‌ترین اطلاعات پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، ۹هزار محصول دانش‌بنیان در این رویداد عرضه شده‌اند که به نسبت سال گذشته رشدی ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

 پرویز کرمی؛ رئیس کمیته اطلاع‌رسانی پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران با اشاره به اجرای منویات مقام معظم رهبری در مورد توجه به حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون چهار دوره «نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران» را با موفقیت از سال 92 تا 95 برگزار کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به نتایج به‌دست آمده و رضایت مراکز علمی، فناوری و پژوهشی کشور و همچنین سازندگان و تولیدکنندگان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرانی از این اقدام، معاونت علمی و فناوری «پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران» را در سالنهای خلیج‌فارس، میلاد، 40و 41 محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار کرد.

به گفته دبیرستاد توسعه فرهنگ علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، مطابق دوره‌های قبل، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری براساس سطح‌بندی بین 20 تا 50 درصد از هزینه خرید محصولات سطح یک تا سه مراکز علمی و پژوهشی دولتی را تا سقف معینی پرداخت می‌کند و شرکتهای خصوصی خریدار نیز می‌توانند از تسهیلات لیزینگ نمایشگاه استفاده کنند.

کرمی  با اشاره به این نکته که هم‌اکنون اطلاعات هشت هزار و 978 مدل-محصول از 386 شرکت در سایت نمایشگاه قابل مشاهده است، گفت: خریداران می‌توانند از این طریق با جستجو میان محصولات، محصول مورد نظر خود را در تعداد درخواستی به علاقه‌مندیهای خود اضافه کنند تا در زمان نمایشگاه از روی اطلاعات این صفحه، از فروشندگان پیش فاکتور آنها را دریافت کنند.

به گزارش تسنیم، تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده درباره شرکتها و محصولات ارائه شده در این نمایشگاه نشان می‌دهد که 394 شرکت با 420 ماده و 9 هزار و 344 محصول – تجهیزات در این نمایشگاه حاضر هستند که رشدی حدود هشت درصدی را در بخش شرکتها، افتی 15 درصدی در بخش مواد و مجددا رشدی 15 درصدی را در بخش تجهیزات به نسبت نمایشگاه سال گذشته (چهارمین دوره) نشان می‌دهد.

پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران 4 تا 7 اردیبهشت ماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی سالن خلیج‌فارس از ساعت 9 تا 17 میزبان بازدیدکنندگان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید