شبکه ورزش و دردسر‌های پخش زنده!

    کد خبر :575005

پخش زنده مسابقات ورزشی در شبکه ورزش سیما، در یکی دو روز اخیر حواشی داشته که آن را بر سر زبان‌ها انداخته است؛ مسابقاتی که از قضا هر دو هم خارجی و غیرفوتبالی بودند. احتمالاً می‌دانید از چه چیزی صحبت می‌کنیم؛ مسابقه دوچرخه‌سواری توردوفرانس و مسابقه تنیس ویمبلدون.

پخش زنده مسابقات ورزشی در شبکه ورزش سیما، در یکی دو روز اخیر حواشی داشته که آن را بر سر زبان‌ها انداخته است؛ مسابقاتی که از قضا هر دو هم خارجی و غیرفوتبالی بودند. احتمالاً می‌دانید از چه چیزی صحبت می‌کنیم؛ مسابقه دوچرخه‌سواری توردوفرانس و مسابقه تنیس ویمبلدون. در مسابقه دوچرخه‌سواری، در کسری از ثانیه، اتفاقی غیرمنتظره افتاد و آن چه که نباید، روی آنتن رفت! تصویری که احتمالاً کارگردان‌های تلویزیونی مسابقات هم اگر متوجه آن می‌شدند، به دلیل قوانینی که در غالب کشورهای دنیا درباره پخش تصاویر غیراخلاقی وجود دارد، نمی‌گذاشتند روی آنتن برود. تصویر این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد و خب البته ماجرا در حد یک تصویر تلگرامی تمام شد.

با صراحت بگوییم مقصودمان از این مطلب و این تیتر، مخالفت با پخش زنده ورزشی نیست. نه از بی‌دقتی ناظر پخش دفاع می‌کنیم و نه پخش زنده را تخطئه. می‌دانیم مسابقات ورزشی فقط وقتی جذابیت دارد که زنده روی آنتن برود و طبیعت پخش زنده تلویزیونی در همه جای دنیا، چه در مسابقه ورزشی و چه غیر آن، این است که گاهی محل وقوع برخی اتفاقات غیرمترقبه می‌شود. بعضی از این اتفاقات هم بامزه هستند و خوراک شوخی‌های شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌کنند.

فوتبال 2 ساعت معطل تنیس!

حاشیه دوم که البته جنس متفاوتی داشت، مربوط به مسابقات تنیس ویمبلدون بود که این روزها توجهات زیادی را جلب کرده است. ابتدا جمعه‌شب مسابقه راجر فدرر و رافائل نادال روی آنتن شبکه ورزش رفت و توجهات زیادی را جلب کرد. ممیزی کمی روی تصاویر اعمال شد و اعصاب بیننده‌ها را خرد نکرد. ورزش‌دوستان این رقابت کلاسیک و جذاب را از شبکه ورزش دنبال کردند و بر اساس آمار جست‌وجوی گوگل، علاقه‌مندان زیادی را پای تلویزیون نشاند. اتفاق اصلی اما، یک شنبه‌شب افتاد.

زمانی که از ساعت 17:35 عصر، شبکه ورزش مسابقه فینال تنیس ویمبلدون را روی آنتن برد. بعد از چند دقیقه پخش تصاویر گرم کردن این دو ورزشکار، مسابقه شروع شد و به طرز عجیبی طولانی شد! دقیقاً 4 ساعت و 55 دقیقه اصل مسابقه به طول انجامید و با احتساب کمی حواشی قبل و بعد مسابقه، دقیقا 5 ساعت و 5 دقیقه، این مسابقه ماراتن‌وار روی آنتن بود.

طولانی‌ترین فینال تاریخ ویمبلدون، احتمالاً به طولانی‌ترین پخش زنده ورزشی در تاریخ صداوسیما هم تبدیل شد. نکته جالب آن که طولانی شدن این مسابقه، باعث شد مسابقه فوتبال جام ملت‌های آفریقا بین سنگال و تونس که قرار بود از ساعت 20:30 پخش شود، از دقیقه 104 (وقت‌های اضافه) روی آنتن برود! شهاب قاسمی گزارشگر مسابقه فوتبال، از ساعت 20:30 در استودیو منتظر پایان مسابقه تنیس بود تا بالاخره در ساعت 22:40 نوبتش شد. این مسابقه تنیس هم مانند مسابقه جمعه‌شب، با کمترین ممیزی ممکن پخش شد و بسیاری از علاقه‌مندان ورزش در شبکه‌های اجتماعی از این ماجرا ابراز خوشحالی کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید