خشونت علیه زنان در جوامع سکولار شدیدتر از جوامع مذهبی است

یک استاد دانشگاه با اشاره به مسئله مبارزه با خشونت علیه زنان تأکید کرد: خشونت علیه زنان در همه دنیا هست ولی در جاهایی که مذهبی‌تر هستند این مسئله کمتر است و آنهایی که سکولارتر هستند به‌مراتب شاهد خشونت بیشتری علیه زنان هستند.

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که بعد از امروز (سه‌شنبه 5 اردیبهشت ماه) و در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به نگاه اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به زن، گفت: قانون اساسی ما نگاه ویژه‌ای به نقش و جایگاه زن داشته است و خواسته شده به زنان توجه بیشتری شود به این دلیل که به زنان در نظام طاغوت ظلم و ستم بیشتری شده است.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: در قانون اساسی علی‌رغم اینکه هر وقت از مردم صحبت می‌شود بحث زن و مرد مطرح نیست ولی باز به‌طور خاص به زن به‌عنوان یک شخصیت مستقل و هم به‌عنوان رکن خانواده یک اشاره اضافی به زن شده و به مسئله زن به‌عنوان اولین مسائل پرداخته شده است.

وی افزود: در خانواده زن و مرد به یکدیگر نیازمند هستند، در اسلام در رابطه با زندگی زن و مرد توصیه‌هایی شده ولی واجب نشده که زن درون خانه باشد و بیرون از خانه کار نکند، به‌نوعی تقسیم کار توصیه شده است ولی به این معنا نیست که زن در خانه حبس شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به مسئله مبارزه با خشونت علیه زنان، تأکید کرد: خشونت علیه زنان در همه دنیا هست ولی در جاهایی که مذهبی‌تر هستند این مسئله کمتر است و آنهایی که سکولارتر هستند به‌مراتب شاهد خشونت بیشتری علیه زنان هستند.

وی افزود: آمار بسیار شرم‌آوری از خشونت جنسی علیه زنان وجود دارد که این مسئله دلایل مختلفی مانند استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر و دیدن فیلمهای نامناسب است.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه اسلام به احترام به زنان بسیار تأکید داشت، تصریح کرد: در اسلام یک امنیت قاطع و آهنین برای دفاع از حریم زن ایجاد شده است، در اسلام اگر یک مرد به همسر خودش یا یک زن دیگر تهمت بزند و نتواند آن را ثابت کند مجازات می‌شود و این نشان دهنده اهمیت اسلام به حریم زن است.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمود مردی قابل احترام است که به زنان احترام بگزارد، پس هر مردی را می‌خواهد بفهمید کرامت دارد ببینید با زنان چگونه رفتار می‌کند. مردانی که به زنان اهانت می‌کنند مستحق توهین‌اند و به‌فرموده پیامبر اکرم توهین کننده خودش مستحق توهین است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: حضرت فاطمه(س) می‌فرماید یکی از مشخصات جامعه دینی سخن گفتن آنها با زنان است. خشونت علیه زن طبق فرمایش پیامبر اسلام خط قرمز است. هر کس یک سیلی به همسرش زند به‌ازای هر سیلی هفتاد سیلی آتشین در آخرت خواهد خورد.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: مرد مؤمن کسی است که به زنش خدمت کند و برای رفاه همسرش تلاش کند. افتخاری بالاتر از این نیست که زن و مرد احساس کنند نوکر و کلفت همدیگر هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید