دانش‌آموزان مفقودی در سد لتیان پیدا شدند + جزییات

  • حوادث
  • یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۱۲
    کد خبر :573839

رییس شورای شهرستان شمیرانات از پیدا شدن دانش آموزان مفقود شده در سد لتیان خبر داد.

سید کمال الدین محمدیان  گفت: حادثه مفقودی حدود 10 دانش آموز در سد لتیان در حوزه استحفاظی شمیرانات نبوده و در حوزه شهرستان تهران و پردیس بوده است. در این حادثه تعدادی دانش‌آموز سوار بر قایقی می‌شوند و به رودخانه می روند اما قایق آنها سوراخ می‌شود و در داخل حوضچه ای در رودخانه گیر می افتند.

در پی گزارش این حادثه ، خروجی سد لتیان به گفته رییس سد، کاهش یافته است.

رییس شورای شهرستان شمیرانات در ادامه گفت: این دانش آموزان پیدا شده‌اند و همه آنها سالم و در حال نجات و آزادسازی دانش آموزان هستند.

سلیمی رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز با تایید پیدا شدن دانش آموزان مفقودی در سد لتیان، گفت: ماموران امداد ونجات در حال حاضر در حال تلاش برای نجات و رهاسازی و انتقال آنها به مکان امن هستند.

وی تعداد دقیق دانش آموزان را هفت نفر اعلام کرد.

عبدالعظیم رضایی، فرماندار شهرستان پردیس، در تکمیل توضیحات اتفاق رخ داده برای دانش آموزان در محدوده سد لتیان گفت: این دانش آموزان امروز یکشنبه هشت نفر بودند که با هدف پاکسازی محل در محدوده سد لتیان به شکل نمادین به آن محل مراجعه کردند و با قایق مشغول حرکت بودند که قایق آنها سوراخ می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه در نزدیکی محل حرکت آنها با قایق، لکه جزیره مانندی وجود داشت که آنها با توجه به افزایش حجم آب در اثر باز شدن سد لتیان، توانستند در آنجا پناه بگیرند و نجات پیدا کنند. به این ترتیب هیچ اتفاق خاصی برای آنها نیفتاده است.

رضایی ادامه داد: متأسفانه در لحظات اول اخباری مبنی بر مفقود شدن آنها منتشر شد که موجب نگرانی شهروندان شد اما به هیچ عنوان این دانش آموزان مفقود نشده بودند و همگی سالم و نجات پیدا کرده‌اند.

به گزارش فارس،وی در خصوص باز شدن سد لتیان نیز گفت: حجم مشخصی از آب این سد تخلیه شده است که از قبل نیز اطلاع رسانی‌های لازم در خصوص این اقدام انجام شده بود و نیروهای آب منطقه‌ای به همراه نیروهای فرمانداری و بخشداری در محدوده حضور داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید