اجرای طرحی جدید برای کاهش مصرف ظروف پلاستیکی در منطقه 5 تهران

    کد خبر :573811

شهردار منطقه ۵ از اجرای طرحی برای کاهش ظروف پلاستیکی در سبد شهروندان این منطقه خبر داد.

فریدون حیدری در نخستین کنفرانس چالش‌های زیست محیطی با تاکید بر پسماندهای پلاستیکی، گفت: در حوزه پسماند نگرانی‌های بسیاری برای شهرداری و مردم تهران وجود دارد. به شکلی که در هر گوشه شهر که نگاه می‌کنید ظروف پلاستیکی به صورت گسترده‌ای قابل مشاهده است. ظروفی که تجدیدپذیری آنها زمان بسیاری را می‌طلبد.

وی افزود: باید فرهنگ استفاده از ظروف پلاستیکی را تغییر دهیم و در این راستا نیاز است که حساسیت‌های شهروندان را در خصوص آثار سوءاستفاده از این ظروف در محیط زیست را افزایش دهیم. قطعاً با فرهنگسازی میان شهروندان می‌توانیم استفاده از این ماده غیر قابل تجزیه را کمتر کنیم.

وی ادامه داد: مردم کشور ما در گذشته به جای استفاده از کیسه‌های پلاستیکی از زنبیل‌ها، کیسه‌های پارچه‌ای و پاکت‌های کاغذی استفاده می‌کردند اما متأسفانه با توسعه جوامع امروز یک درصد از زباله خشک جمع‌آوری شده کشور به ظروف پلاستیکی اختصاص پیدا کرده است که این در حوزه محیط زیست نگرانی‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

به گزارش ایسنا، شهردار منطقه ۵ با اشاره به اینکه طرح فرهنگسازی برای استفاده کمتر از ظروف پلاستیکی به عنوان پایلوت در منطقه ۵ اجرایی خواهد شد افزود: قطعاً منطقه ۵ به عنوان الگو تلاش خواهد کرد برنامه‌ای بهینه در جهت فرهنگسازی استفاده کمتر از ظروف پلاستیکی را تدوین خواهد کرد و در مسیر اجرای این برنامه نیز همکاری‌های سازمان مدیریت پسماند شهر تهران را همراه خود خواهد داشت. بی تردید بحث آموزش شهروندی و فرهنگسازی در این مسیر مورد تاکید ماست و در نخستین گام تلاش خواهیم کرد به گونه‌ای شهروندان را متقاعد کنیم که مصرف ظروف پلاستیکی را در زندگی خود کاهش دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید