نتانیاهو: السیسی دوست خوب من است

    کد خبر :572238

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مراسمی، رئیس‌جمهور مصر را «دوست خوب» خود خواند و گفت امیدوار است روابط منطقه‌ای تل‌آویو هرچه بیشتر گسترش یابد.

به گزارش بازتاب به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب با حضور در مراسمی به میزانی هیأت دیپلماتیک مصر، از عملکرد قاهره تمجید کرد.

به نوشته نشریه «معاریو»، نتانیاهو که در جشنی در اقامتگاه سفیر مصر در شهر «هرتزلیا» صحبت می‌کرد، درباره «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر گفت: «السیسی دوست خوب من است. در دیدارهایی که با او داشتم، بینش او مرا شگفت‌زده کرد. او باهوش، شجاع و قدرتمند است.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به سازش چهل ساله قاهره با تل‌آویو، ابراز امیدواری کرد که روابط منطقه‌ای اسرائیل هرچه بیشتر گسترش یابد.

نتانیاهو به طرح موسوم به «معامله قرن» یا همان طرح پیشنهادی دولت آمریکا برای سازش تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی نیز پرداخت و گفت کاملا آماده است تا هرآنچه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ارائه کرد، مورد بررسی قرار دهد.

این طرح ماه‌هاست که قرار است رونمایی شود، اما هر بار به دلیلی علنی شدن آن به تعویق می‌افتد. در آخرین مورد، این طرح قرار بود ماه گذشته اعلام شود، اما به دلیل بن‌بست در انتخابات رژیم صهیونیستی، رونمایی آن به اواخر تابستان موکول شد. بر اساس این طرح، قدس پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی شده و حق بازگشت نیز از آوارگان فلسطینی سلب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید