فورد از پلتفرم MEB فولکس واگن در خودروهای الکتریکی استفاده می‌کند

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۲۶
    کد خبر :571619

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که فورد و فولکس‌واگن برای اشتراک‌گذاری پلتفرم MEB خودروی برقی به توافق دست یافته‌اند.

مشارکت بین فورد و فولکس‌واگن در حال گسترش است؛ گزارش جدیدی نشان می‌دهد که دو شرکت برای به اشتراک گذاشتن فناوری خودرو الکتریکی و خودران به توافق دست یافته‌اند. به گزارش رویترز، هم‌اکنون این خودروسازان به «توافق کلی» دست یافته‌اند که طبق آن فورد پلتفرم MEB فولکس‌واگن را دریافت می‌کند. جزئیات مربوط‌به این توافق محدود هستند، اما گفته می‌شود که هیئت نظارت فولکس‌واگن اواخر هفته جاری درباره این موضوع جلسه برگزار خواهد کرد.

سخنگوی فورد بدون تائید موافقت‌نامه گزارش‌شده درباره خودرو خودران و الکتریکی در این زمینه گفت:صحبت‌های ما با فولکس‌واگن همچنان ادامه دارد و مذاکرات در بسیاری از زمینه‌ها سودمند بوده است. وقتی جزئیات درباره این موضوع قطعی شود، اطلاعات بیشتری ارائه خواهیم کرد.

مزیت اصلی این توافق برای فورد، دسترسی به پلتفرم MEB خواهد بود؛ چرا که معماری ساخته‌شده برای خودروهای الکتریکی ارزان‌قیمت را برای این شرکت به ارمغان می‌آورد. به‌علاوه، پلتفرم MEB بسیار انعطاف‌پذیر است و فولکس‌واگن اعلام کرده که از تعدادی مدل‌های مختلف مانند کراس‌اور، هاچ‌بک و ون پشتیبانی می‌کند.

فولکس‌واگن در حال آماده‌سازی اولین مدل تولیدی خود براساس پلتفرم MEB تا اواخر سال جاری میلادی است. خودروی الکتریکی فولکس‌واگن ID.3 دارای موتور برقی با قدرت ۱۶۸ اسب‌بخار و قیمت پایه کمتر از ۳۳،۶۵۳ دلار خواهد بود. همچنین نسخه‌ی ویژه‌ای با نام ID.3 1st وجود خواهد داشت که از باتری ۵۸ کیلووات‌ساعت بهره می‌برد و طبق استاندارد WLTP می‌تواند با یک‌بار شارژ مسافتی حدود ۴۲۰ کیلومتر را طی کند.

پلتفرم MEB برای نصب باتری با ظرفیت‌های مختلف طراحی شده است و فولکس‌واگن ادعا می‌کند که خودروهای ساخته‌شده براساس این پلتفرم دارای بیشینه شعاع حرکتی بین ۳۳۰ تا ۵۵۰ کیلومتر هستند. البته این میزان شعاع حرکتی تا حد زیادی به اندازه باتری و کلاس و طراحی بدنه خودرو بستگی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید