اعتراض هیلاری کلینتون به ترامپ : نباید از برجام خارج می شدید

    کد خبر :571444

وزیر خارجه اسبق آمریکا به شدت از اقدام ترامپ در خروج از برجام انتقاد کرد و گفت که این اقدام اهرم فشار آمریکا علیه ایران را از بین برد.

«هیلاری کلینتون» رقیب دمکرات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 بار دیگر از خروج کشورش از برجام و سیاست کنونی دولت ترامپ علیه ایران انتقاد کرد.

کلینتون در پیامی توئیتری خروج ترامپ از برجام در اردیبهشت ماه سال گذشته را باعث از دست رفتن اهرم فشار آمریکا علیه ایران دانست و نوشت: وقتی دولت ترامپ در سال گذشته تهدید به خروج از توافق (هسته‌ای) ایران و اعمال تحریم‌های بیشتر کرد، مشخص بود که ما اهرم فشار خود را از دست می‌دهیم و ایران هر کاری که بخواهد می‌کند.

وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا افزود که خروج واشنگتن از برجام از همراهی دیگر کشورها با واشنگتن علیه ایران جلوگیری کرد.

کلینتون با بیان اینکه «دیپلماسی در پی کمال مطلوب نیست بلکه موازنه خطر است»، به بحرانی خودساخته دولت ترامپ با خروج از برجام اشاره و تاکید کرد: دولت (ترامپ) تاکنون مسیر خطرناکی را که به آینده پرمخاطره‌تر می‌انجامد، انتخاب کرده است. اما دیپلماسی تنها راه دولت (ترامپ) برای خروج از چاهی است که خود آن را ایجاد کرده است.

دولت ترامپ پس از خروج از توافق هسته‌ای ایران که مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد هم قرار گرفته است، با فشار حداکثری سعی کرد تا این توافق را از دور خارج کرده و ایران را به مذاکرات جدید وادار سازد.

اما جمهوری اسلامی ایران با یکسال صبر راهبردی و پیگیری‌های مستمر برای جلوگیری از فروپاشی برجام، به دنبال ناتوانی اروپا در عمل به تعهدات برجامی خود، تصمیم‌های جدیدی اتخاذ کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید