ویمو در برنامه آزمایش خودرو خودران کالیفرنیا شرکت می‌کند

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۰۵
    کد خبر :570914

با مجوز کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا، ویمو در برنامه آزمایشی خدمات تاکسی خودران این ایالت شرکت می‌کند.

کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا به ویمو اجازه داد تا در برنامه آزمایشی خدمات سواری خودرو خودران این ایالت شرکت کند. با این مجوز، بخش خودرو خودران گوگل و آلفابت می‌تواند به کارکنان و مهمانان ویمو در منطقه محدود خدمات در خلیج جنوبی از جمله مناطق مانتین ویو، سانی‌ویل، لوس آلتوس هیلز و پالو آلتو خدمات کرایه تاکسی ارائه دهد. البته این خدمات به شرطی خواهد بود که همیشه یک راننده ایمنی در پشت فرمان قرار بگیرد.

در حالی که دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا مجوز آزمایش خودرو خودران را به بیش از ۶۰ شرکت ارائه می‌دهد، ویمو چهارمین شرکتی است که به همراه Zoox و Autox Technologies و Pony.ai در این برنامه آزمایشی خدمات تاکسی آنلاین شرکت می‌کند.

سخنگوی ویمو در این زمینه گفت:این گام بعدی ما در مسیر نهایی جهت گسترش و ارائه فرصت‌های دسترسی به فناوری خودران برای ساکنان بیشتری از ایالت کالیفرنیا است؛ همانند کاری که به‌تدریج با برنامه ویمو وان (Waymo One) در مترو فونیکس انجام دادیم.

ویمو تنها شرکتی به شمار می‌رود که مجوز آزمایش خودروهای خودران بدون راننده را در جاده‌های عمومی کالیفرنیا دریافت کرده است. همچنین بخش خودران گوگل دارای ناوگان تاکسی خودران در فونیکس آریزونا با ۴۰۰ راننده آزمایشی داوطلب و راننده ایمنی در پشت فرمان برای شرایطی است که خودرو اشتباه می‌کند.

ویمو هنوز برنامه زمانی مشخصی برای راه‌اندازی سرویس تاکسی آنلاین در مقیاس تجاری در ایالت کالیفرنیا ندارد، هرچند که هدف نهایی این شرکت هم همین است. خودروهای خودران ویمو عمدتاً از ون کرایسلر پسیفیکا تشکیل شده است، گرچه شاسی‌بلند جگوار I-Pace نیز به این ناوگان افزوده می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید