نگاه ویژه آموزش و پرورش برای برچیدن بخاری‌های نفتی از مدارس

    کد خبر :570098

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با اشاره به رشد ۶ برابری اعتبارات حوزه نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: تمام تلاش‌ها جمع‌آوری مدارس خشت و گلی و غیر استاندارد سیستان و بلوچستان تا پایان سال است.

مهر الله رخشانی مهر در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش خاش، میرجاوه و نصرت آباد در خاش با تاکید بر اینکه اولویت ما به پایان رساندن پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در کشور است بیان کرد: در گام دوم مدارس سنگی از سطح کشور برچیده می‌شوند و برای جمع آوری بخاری‌های نفتی نگاه ویژه‌ای داریم.

وی افزود: برای جبران کمبودهای آموزشی در کشور افزون بر سه میلیارد دلار نیاز است.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه سرانه فضاهای آموزشی در کشور ۲.۵ درصد بوده و ۱۱ استان کشور زیر خط میانگین قرار دارند ادامه داد: ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی کشور نیازمند مقاوم سازی‌اند و به جرأت می‌توانیم بگوئیم سرانه فضاهای آموزشی از ۱.۵ درصد قبل از انقلاب به ۲.۵ درصد در سالهای انقلاب رسیده و این رقم از رشد ۳.۵ برابری حکایت دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: ۵۰۰ کلاس درس جدید در مناطق زلزله زده کرمانشاه مهر ماه امسال تحویل داده می‌شود و در مناطق سیل زده هم اراده خوبی در دولت وجود دارد که تلاش می‌کنیم نیازهای این حوزه هم تأمین شود.

رضا سرحدی نیا سرپرست اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان هم گفت: در خاش و نوک آباد افزون بر ۱۸۰۰ کلاس تخریبی و نیازمند استحکام و مقاوم سازی وجود دارد که در همین خصوص به ترتیب در مناطق عشایری، میرجاوه و نصرت آباد ۱۷۴، ۴۶۷ و ۵۲۷ کلاس کمبودها را داریم.

خالد کرد مدیر آموزش و پرورش خاش هم با اشاره به اینکه سرانه فضاهای آموزشی در این شهرستان ۲.۶ درصد است گفت: هم اینک ۲۵ مدرسه دو شیفته، ۱۲ مدرسه خشت و گلی، ۲۹ کانکس و ۲۴ فضای تخریبی داریم و ایجاد مراکز شبانه روزی و هنرستان‌های فنی از ضرورت‌های خاش است.

به گزارش ایسنا، مهدی عیدوزهی معاون عمرانی فرماندار، مولوی عبدالستار حسین زهی امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت؛ عیدمحمد قلندرزهی رئیس شورای شهرستان خاش، ریگی معاون آموزش و پرورش نوک آباد، کریم بخش کردی از فرهنگیان با سابقه خاش و مدیران آموزش و پرورش میرجاوه و نصرت آباد زاهدان هم به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

همچنین با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، کلنگ ساخت مجتمع آموزشی شبانه روزی دخترانه خاش با مشارکت خیران و سازمان نوسازی به زمین زده شد. این مجتمع آموزشی ۶ کلاسه در ۱۰۰۰ متر مربع زیربنا و پیش بینی اعتبار افزون بر ۳۰ میلیارد ریال ساخته می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید