نقطه پایان توهین‌های فراستی کجاست؟

    کد خبر :569771

مسعود فراستی بار دیگر و این‌بار با یک توهین قومیتی خبرساز شد.

فراستی که همیشه با نقدهای تند و تیزش خبرساز می‌شود این هفته طور دیگری مطرح شد. او که در ابتدای میز نقد برنامه «هفت» به دفاع از خود پرداخت و گفت نقدهایش حسی است که نسبت به فیلم‌ها دارد و به هیچ فیلمسازی توهین نمی‌کند حتی اگر به فیلمی لقب «بی همه چیز» بدهد! حالا با توهین به یک طایفه در شبکه سه خبرساز شده است.

درحالی‌که از ابتدای ساخت فیلم «شبی که ماه کامل شد» که به قصه‌ای درباره زندگی برادر عبدالمالک ریگی می‌پردازد تا زمان اکران در جشنواره فجر و اکران عمومی همه در تلاش بودند که این فیلم حاشیه‌ساز نشود و نرگس آبیار و تهیه‌کننده فیلم محمدحسین قاسمی بارها اعلام کردند که فیلم را برای مردم سیستان بلوچستان ساختند و قرار است این فیلم نشان بدهد مردم این استان و به خصوص خاندان ریگی همه عبدالمالک نیستند، مسعود فراستی در برنامه جمعه‌شب با صحبت درباره این فیلم حاشیه‌ساز شد.

برنامه سینمایی «هفت» حالا چهارمین مجری خود را تجربه می‌کند. برنامه‌ای که با فریدون جیرانی به تلویزیون آمد که مثل «نود» برای سینمایی‌ها باشد.

اما «هفت» هیچگاه نتوانست مثل «نود» در فوتبال، برای سینما اثرگذار باشد و این موضوع نه فقط برآمده از سیاست‌های سیما در قبال سینما بود بلکه به مجری آن هم برمی‌گشت. شاید درهم‌تنیده بودن خانواده سینما هم یکی دیگر از دلایل این موضوع بود. چه آن زمان که جیرانی مجری هفت بود، چه وقتی گبرلو جایگزینش شد و بعدتر که بهروز افخمی روی صندلی «هفت» نشست، این برنامه هیچ‌گاه نتوانست بی‌طرفانه به قضاوت درباره مسائل روز سینمای ایران بپردازد.

در دوره چهارم پخش این برنامه و با اجرای محمدحسین لطیفی بر این برنامه اوضاع بدتر از قبل هم شد. اگر در دوره قبل موضع‌گیری‌های بهروز افخمی هم می‌توانست صبح شنبه‌ای پر از خبر سینمایی را برای اهالی این حوزه رقم بزند، حالا لطیفی با اجرایی خنثی وضع را حسابی خراب کرده است.

نمونه‌ای برای این موضوع اگر بخواهیم مثال بزنیم می‌توانیم به همین برنامه «هفت» جمعه چهاردهم تیرماه اشاره کنیم. وقتی در میز نقد فیلم «شبی که ماه کامل شد» به معرض نقد مسعود فراستی -تنها آیتم خبرساز برنامه «هفت»- گذاشته شد. فراستی مثل همیشه برای این فیلم هم شمشیر را از رو بسته بود و حسابی از خجالت نرگس آبیار و فیلمش درآمد. او اما در بخشی از این میز نقد توهینی هم به یک خاندان بزرگ در سیستان و بلوچستان کرد.

توهین فراستی البته موضوع جدیدی نیست اما اینکه جمعه‌شب این توهین اتفاق بیفتد و دو روز بعد سر از فضای مجازی دربیاورد، یکی از مصداق‌هایی است که نشان از بدون مخاطب بودن برنامه «هفت» دارد. البته اینکه بعد از دو روز این موضوع دیده شده باز هم ربطی به بیننده‌های برنامه «هفت» ندارد.

به گزارش خبرآنلاین،احتمالا اگر محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده «شبی که ماه کامل شد» در برنامه «فرمول یک» به این توهین پاسخ نمی‌داد و به جای رسانه ملی از کسانی که به آنها توهین شده بود عذرخواهی نمی‌کرد این حرف‌های فراستی هیچ‌گاه دیده نمی‌شد و این سوالی است که باید از دست‌اندرکاران برنامه «هفت» پرسید؛ اینکه این برنامه را برای چه کسانی می‌سازند؟ فراستی و لطیفی و منتقدان برنامه روبه دوربین برای چه کسانی خطابه سر می‌دهند و تا کی قرار است برنامه‌ای چنین بی‌مخاطب ادامه پیدا کند؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید