پیماش ملی درباره «ازدواج سفید» انجام نشده است

    کد خبر :569540

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: تا به حال کار ملی و یا پیمایشی در حد ملی در حوزه ازدواج سفید انجام نشده است.

تقی رستموندی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اظهار کرد: بحث ازدواج سفید تابع سبک زندگی است و در حقیقت باید در چارچوب سبک زندگی پیگیری کنیم.

وی افزود: مطالعاتی که تا به امروز در حوزه ازدواج سفید شده انجام شده است، مطالعاتی محدود و موردی در سطح دانشجویان و اساتید آن هم به صورت موردی است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور تصریح کرد: تا به حال کار ملی و یا پیمایشی در حد ملی در حوزه ازدواج سفید انجام نشده است.

رستموندی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما به عنوان سازمان امور اجتماعی تحقیقات و یا مطالعاتی در این حوزه داشته اید یا خیر، گفت: خیر، ما هم هیچ مطالعه، تحقیق و یا کار پیماشی در مورد ازدواج سفید و مسائل پیرامون آن انجام نداده ایم.

وی بیان کرد: البته این موضوع جزو دغدغه های ما است و تصمیم داریم مطالعات پیمایشی مربوط به ازدواج سفید را در برنامه‌هایمان جا بدهیم.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در پایان گفت: موضوع خانواده در کشور ما یک نهاد مستحکم است که جزو قوت های جامعه ایرانی حساب می شود، البته این جمله به معنی نفی ازدواج سفید در ایران نیست چراکه وقتی مطالعاتی در این مورد نداشته ایم نمی شود اصلاً اظهار نظر کرد.

به گزارش مهر، رهبر معظم انقلاب در در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام فرمودند: «این ازدواجهای سخت، این ازدواجهای دیر، این فرزندآوری کم، این به تعبیر غلط زشتشان «ازدواجهای سفید» -که سیاه‌ترین نوع زندگی مزدوج است- همه اینها به خاطر این است که خانواده از بین برود.

رواج شهوات، از بین رفتن حیا و عفّت، امروز جزو برنامه‌های دشمن است. شما مبارزه با اینها را جزو برنامه‌های خودتان قرار بدهید. طهارت و پاکیزگیِ دامان جوانهای این کشور را مورد همّت خودتان قرار بدهید، بر آن همّت بگمارید، و این یکی از بهترین کارها و یکی از مؤثّرترین شیوه‌ها برای حفظ انقلاب و برای رشد انقلاب و برای حفظ نظام اسلامی است.»

حدود ۵ ماه از این هشدار معظم له گذشته است و هیچ نهاد و سازمانی در این زمینه فعالیت موثر که نکرده اند هیچ، بلکه هیچ مطالعه و تحقیقی هم انجام نداده اند.

به گفته کارشناسان پدیده ازدواج سفید در کشور ما به لحاظ فرهنگی و اجتماعی، مقبولیت زیادی ندارد اما با پیشگیری نکردن از مسائلی که می تواند به این معضل دامن بزند احتمال دارد این پدیده در ایران اسلامی زیاد شود و فرصت طلایی برای پیشگری را از دست بدهیم و بعد که این معضل به بحران تبدیل شد به فکر درمان باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید