بازسازی و نوسازی آکادمی ملی المپیک چقدر هزینه داشت؟

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ ۱۱:۲۶
    کد خبر :569382

به گفته ذی حساب کمیته ملی المپیک اعتبار ۵ میلیاردی اختصاص داده شده به آکادمی ملی المپیک به طور کامل برای بازسازی و نوسازی این آکادمی هزینه شده است.

آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک به عنوان موسسه ای علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تخصصی خردادماه سال ۱۳۸۱ افتتاح و به بهره برداری رسید.

بعد از گذشت ۱۵ سال اما این نهاد وابسته به کمیته ملی المپیک به تجهیز و بازسازی نیاز داشت. بر همین اساس سال گذشته از طرف کمیته ملی المپیک و با تاکید رئیس این کمیته که رئیس شورای آکادمی ملی المپیک هم به حساب می آید، ۵ میلیارد تومان برای هزینه بازسازی و نوسازی تجهیزات و امکانات آکادمی ملی المپیک مصوب شد.

این هزینه به طور کامل صرف بازسازی و نوسازی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در تمام بخش های مورد نیاز و به خصوص سالن فارسی شد.

کیکاووس سعیدی ذی حساب کمیته ملی المپیک در مورد میزان اعتبار هزینه شده برای بازسازی و نوسازی آکادمی ملی المپیک توضیح داد و گفت: از مجموع بودجه تخصیص یافته به آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، سه میلیارد تومان برای تهیه تاسیسات لازم هزینه شد و مابقی هم صرف دیگر اقدامات مربوط به بازسازی و نوسازی شد.

وی تصریح کرد: حساب و کتاب بخشی از هزینه ها به صورت کامل انجام شده اما هنوز بخش دیگری از کار باقی مانده است.

خزانه دار کمیته ملی المپیک تاکید کرد: بودجه ۵ میلیارد تومانی مصوب برای آکادمی به صورت کامل صرفِ آماده سازی و نوسازی آن شد. بودجه دیگری در این زمینه هزینه نشد اما از بودجه مصوب هم رقمی باقی نمانده است.

سعیدی ابراز امیدواری کرد که آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک با اقدامات اساسی که برای بازسازی و نوسازی آن انجام شده، تا سال ها بتواند ارائه دهنده خدمات مورنیاز به جامعه ورزش باشد.

به گزارش مهر، اقدامات لازم برای بازسازی و نوسازی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک از ماه های پایانی سال گذشته آغاز شد. عمده این اقدامات در سالن فارسی آکادمی که محل برگزاری همایش ها و مجامع انتخاباتی فدراسیون ها است، انجام شد. این سالن با ظاهری کاملاً جدید و مجهز به امکانات لازم، روز گذشته به صورت رسمی افتتاح شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید