مستند تحسین‌شده «سیاره آبی ۲» در تلویزیون ایران

    کد خبر :569057

مجموعه مستند «سیاره آبی ۲» در هفت قسمت تا ۲۰ تیر ماه هر شب ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

به گزارش بازتاب به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، سیاره آبی ۲ (Blue Planet II) یک مجموعه مستند طبیعت بریتانیایی است که بر روی زندگی دریایی تمرکز دارد. این مجموعه توسط دیوید اتنبرو اجرا شده و موسیقی اصلی آن نیز توسط هانس زیمر طراحی شده‌است.

مجموعه مستند «سیاره آبی ۲» اولین مجموعه‌ای است که در یک روز مشخص از شبکه‌های مختلف تلویزیون کشور بریتانیا، کشورهای اسکاندیناوی، کشورهای اروپایی و کشورهای آسیایی به نمایش درآمده است.

«یک اقیانوس»، «ژرف»، «صخره‌های مرجانی»، «آبی بزرگ»، «دریای سبز»، «سواحل» و «سیاره آبی ما» عناوین هفت قسمت «سیاره آبی ۲» هستند.

فیلمبرداری این مجموعه در دوره‌ای بیش از چهار سال انجام شد؛ شامل ۱۲۵ منطقه در ۳۹ کشور و با تولید بیش از ۶۰۰۰ ساعت فیلم غواصی زیر آب از بیش از ۴۰۰۰ غواص تخمین زده شده‌است.

نهنگ‌های آبی که مسیر مهاجرت آنها قبلا ناشناخته بود در این مستند موشکافی شده و با قرار دادن برچسب‌های رادیویی اطلاعات زیادی در این مورد به دست آمد. یک گروه بزرگ از شکارچیان مانند کوسه‌ها و دلفین ها به واسطه خوردن طعمه های قرار داده شده در مسیر فیلمبرداری قرار می‌گرفتند و گاهی این ملاقات‌ها بسیار خطرناک نیز جلوه می‌داده است.

این مجموعه مستند موفق شده جوایز و نشان‌های زیادی را دریافت کند. از مهم‌ترین این جوایز می‌توان به برنده‌ بیست و سومین جشنواره تلویزیونی ملی، برنده و نامزد جایزه تلویزیون آکادمی بریتانیا سال ۲۰۱۸ و برنده‌ی جایزه‌ی مهارت آکادمی بریتانیا اشاره کرد.

علاقه‌مندان به مجموعه‌های مستند، می‌توانند هر شب ساعت ۲۳ مستند «سیاره آبی» را تماشا کنند. این مستند روز بعد ساعت ۸ صبح بازپخش می‌شود.

ایسنا چندی پیش گزارشی را از برترین مجموعه‌های تلویزیونی قرن بیست و یکم منتشر کرد که نام مستند سیاره آبی 2 هم به چشم‌ می‌خورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید