مرضیه برومند بخش کودک شبکه یک را راه می‌اندازد/ فریدون جیرانی برای تلویزیون سریال می‌سازد

    کد خبر :569025

مدیر شبکه یک سیما اعلام کرد مرضیه برومند با برنامه عروسکی سلام دوستان به تلویزیون برمی گردد و فریدون جیرانی هم “پاییز صحرا” را برای پخش سال آینده می سازد.

نشست خبری طرح جامع تابستانی شبکه یک، با حضور مجید زین العابدین مدیر شبکه یک و قائم مقام ستاد رسانه ای رونق تولید، در ساختمان سیما برگزار شد‌ .

مجید زین العابدین مدیر شبکه یک سیما درباره تشریح برنامه‌های تابستانه شبکه یک گفت: همانطور که در این دو هفته در شبکه های مختلف سیما شاهد بودید، طرح جامع تابستانه سیما مشتمل بر 18 موضوع است که برنامه های هر شبکه مبتنی بر این 18موضوع پیش خواهد رفت.

وی تصریح کرد: مهمترین و برجسته ترین این موضوع رونق تولید ملی شعار سال است که به شبکه یک محول شد. برنامه ریزی که در حوزه رونق تولید کردیم، بنا بر اطلاعات و گزارشاتی که از دوستان ما رسیده برنامه ستاد رسیدگی به مشکلات تولید هفته ای 5 روز روی آنتن خواهد آمد و به دغدغه تولید کنندگان می‌پردازد و مطالبات تولید‌کنندگان را در برنامه پایش بیان خواهد کرد و از مسئولان پاسخ خواهد گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: دومین برنامه ما در شبکه یک جشنواه کارآفرینی است که در پیش از این در برنامه حرف حساب مطرح شد. امسال به این جمع بندی رسیدیم که قدری این جشنواره را توسعه دهیم و از این هفته شاهد پخش آن از شبکه یک هستیم. پیش بینی ما این است چون کارآفرین های جوان و نوپای کشور در این جشنواره شرکت می‌کنند، سرمایه گذاران دیگری هم به میدان بیایند و در کنار جوانان باشند. البته کارهای کوتاه دیگر نیز تولید شده است که تا امروز شما ذیل عنوان ستاد رونق تولید ملی مشاهده کرده‌اید‌.

مدیر شبکه یک با اشاره به معرفی قهرمانان تولید، افزود: با همکاری که بخش بازرگانی قرار شده است که قهرمانان تولید را بدون اینکه مبلغی از آن ها گرفته شود، اسم و عنوان برندشان را معرفی کنیم. همچنین با همکاری جهاد کشاورزی قرار است برنامه ای را با عنوان رکوردداران تولید روی آنتن ببریم تا رکوردداران تولید و ظرفیت های کشاورزی کشور را به مردم نشان دهیم.

زین العابدین با اشاره به جهت‌گیری برنامه خانواده شبکه یک پیرامون رونق تولید ملی، گفت: معمولا در برنامه‌های خانواده، کارهای هنری زنان کارآفرین به نمایش گذاشته می‌شود، به همین خاطر تصمیم گرفتیم با همکاری معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران، این فعالیت های هنری صرفا یک آموزش نباشد و به منحصه ظهور و فروش برسد.

وی تاکید کرد: در کشور ما اگر کسی بخواهد کاری را شروع کند باید کفش آهنی به پا کند و حدود یک تا شش سال دوندگی کند. ما برای اینکه این مشکل را حل کنیم رفت موانع صدور مجوز بود که ریاست جمهوری کشور و رئیس قوه قضائیه و وزارت اقتصاد در این باره به میدان آمدند و اولین تعامل رسانه با بهش اقتصاد به منحصه بروز رسید‌.

فرمول یک و معرفی چهره مردمی

وی ادامه داد: برنامه فرمول یک با همان رویکرد معرفی چهره مردمی سال به کار خود ادامه خواهد داد و از الان دوستان برای نوروز 99 خیز برداشته اند و اصولا مهمان هایی که از الان در برنامه حضور دارند برای چهره مردمی سال کاندید خواهند شد.

مدیر شبکه یک گفت: برنامه های مسجد محوری ادامه خواهد داشت و دو برنامه شبستان و در امتداد فلق به کار خود ادامه خواهند داد و همین امروز نیز با سازمان های مختلف مانند سازمان تبلیغات اسلامی، کانون های فرهنگی هنری مساجد و …. پیرامون ظرفیت رسانه و مسجد جلسه داریم.

احیای بخش کودک با بازگشت مرضیه برومند

زین العابدین با اشاره به مدت زمان یک ساله حضور خود در شبکه یک گفت: در شبکه یک ما تا حد زیادی با محدویت شبکه مواجه هستیم و مختصات جدول پخش شبکه یک متفاوت تر است. اما تلاش کردیم در گام اول تغییراتی در برنامه های شبانگاهی داشتیم و کنتراکتور شبانه یک هم بخش سرگرمی داشته باشد. در ادامه تغییرات دو مسابقه بزن یک و سبقت را خواهیم داشت، که در حال حاضر در مراحل انتخاب مجری هستیم، همچینن با مرضیه برومند در پی طراحی کاری عروسکی به نام مدرسه دوستان هستیم که در کنار تولیدات برنامه های اجتماعی کاری عروسکی روی آنتن ببریم.

چه سریال هایی به آنتن شبکه یک می رسند؟

زین العابدین به تولیدات سریال شبکه یک اشاره کرد و گفت: ما توافق قطعی با سریال پایتخت کردیم و برای نوروز 99 به روی آنتن خواهد رسید و برای رمضان 99 هم سریال نون‌.خ را خواهیم داشت و در تابستان 99 سریال 87 متر کیانوش عیاری را روی آنتن خواهیم برد‌.

وی اضافه کرد: سریال های پس از آزادی، محکومین، دردانه‌های خلیج فارس و چند راه را داریم. همچنین با فریدون جیرانی در پی تولید سریال پاییز تنهایی برای شبکه یک سیما هستیم.

87 متر جلوی دوربین می رود

وی در بخش دیگر درباره بودجه سریال کیانوش عیاری که تولید آن به دلیل مسائل مالی متوقف شده است، بیان کرد:بودجه سریال ها در سیمافیلم براورد می شود در یک سال گذشته مشکلاتی داشتیم و کار عیاری مدتی متوقف شد البته حدود 70 درصد از آن تصویربرداری شده است و در چند روز اینده مشکل بودجه حل می شود. توقف و تعطیل شدن سریال برای دو طرف ضرر دارد و ما متاسف هستیم چنین خسارتی پیش می آید.

زین العابدین همچنین درباره سریال “الف ویژه” نیز که مدتی به کارگردانی کمال تبریزی وارد پروسه تصویربرداری و بعد متوقف شد، گفت: مسائل تولیدی این سریال از شبکه یک به سیمافیلم منتقل شده است. بازنویسی فیلمنامه انجام شده است و باقی مراحل باید از طریق سیمافیلم اطلاع رسانی شود.

«ثریا» ادامه دارد/برخی از مسئولان دنبال گارانتی هستند!

مدیر شبکه یک سیما در بخش دیگری از این نشست خبری درباره ادامه «ثریا» و انتقادات برخی از مسئولان به برنامه‌های پایش و برخی دیگر از برنامه‌های تلویزیونی، گفت: هیچ‌گاه مستقیماً به ما فشاری وارد نکردند تا مثلاً برنامه‌ای مثل «ثریا» تعطیل شود یعنی درباره هیچ برنامه‌ای چنین اتفاقی نیفتاده است. البته اگر از بیرون هم فشارهایی بوده بنده مطلع نیستم. برنامه‌ «ثریا» جزو برنامه‌های خوب ما هست و پخش آن روی آنتن ادامه دارد. برخی نقدها مثل «پایش» و «ثریا» حتماً به مزاق برخی از مسئولین خوش نمی‌آید و متأسفانه دنبال گارانتی در برنامه می‌گردند. ما رسانه ملی هستیم و حرف مردم را می‌زنیم و خواسته‌های غیرمنطقی در کار ما حتماً اثر نخواهد داشت. و سیاست‌های سازمان صداوسیما را اجرا می‌کنیم.

مشکل مالی «نفوذ» حل شده است

زین‌العابدین درباره مشکل مالی مجموعه تلویزیونی «نفوذ» خاطرنشان کرد: سریال «نفوذ» که برای چهل سالگی انقلاب اسلامی آماده می‌شد و قرار بود دهه فجر سال گذشته به طور کامل روی آنتن برود به دلیل گستردگی و توسعه کار 10 قسمت آن تحت عنوان «خط تماس» روی آنتن رفت و قدری مشکلات مالی کار این سریال را به تعویق انداخت. اما خبرهایی از سیمافیلم شنیدم که مشکل مالی این سریال تلویزیونی حل شده و کاندیدای اصلی دهه فجر امسالِ تلویزیون است.

وی اضافه کرد: «الف دزفول» عنوان سریال دیگر تلویزیون است که آماده هستیم برآورد آن از سوی سیمافیلم انجام شود و مراحل پیش تولید و تولید را از تابستان امسال آغاز کند.

ایرانگرد 4 در حال تولید

مدیر شبکه یک سیما در خصوص تولید مجموعه جدید ایرانگرد، تأکید کرد: ایرانگرد4 پروژه بسیار سنگینی است و کار آن بیش از یک سال طول می‌کشد. به همین خاطر نوروز 1400 برای نمایش از تلویزیون آماده می‌شود. امسال در نوروز 99 می توانیم از تصاویر طی سال 98 بهره ببریم و ایرانگرد برای نوروز 1400 روی آنتن خواهد رفت. یک مستند هم با موضوع گردشگری و طبیعت‌گردی در حال تولید داریم تا ایرانگرد برسد. این کار فاخر و طاقت‌فرسایی است که امیدواریم به نوروز برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید