یخ‌ها در قطب شمال “در حال پختن” هستند

    کد خبر :568551

یخ‌های دریای قطبی در سواحل آلاسکا امسال زودتر و بیشتر از معمول در حال آب شدن هستند و این شرایط غیرمعمول باعث شده که ساکنان بومی و دانشمندان اقلیمی نسبت به اثرات منفی این وضعیت بر ماهی‌ها، پرندگان دریایی و فک‌های منطقه هشدار دهند.

ذوب شدن غیرمعمول یخ‌ها به دلیل بالا رفتن درجه حرارت اقیانوس است و همچنین منجر به نگرانی در مورد کمبود غذا برای مردم منطقه شده است.

جانت میچل“، یکی از ساکنان روستای “کیوالینا” در شمال غربی آلاسکا در گفت وگو با نشریه “آنکوریج دیلی نیوز” وضعیت را آشفته خواند.

میچل گفت که اعضای قبیله او در ماه ژوئن در روی یخ به شکار فک‌ها می‌رفتند امسال اما بعد از ۵۰ مایل قایقرانی نتوانستند حیوانی برای شکار بیابند. او گفت، یخ‌ها می‌بایستی تا نزدیک دهکده او می‌بودند اما با گرم شدن درجه حرارت، آب شدند و باعث شدند که فک‌ها دور شوند.

میچل همچنین تاکید کرد: ما نمی‌دانستیم که آیا برای زمستان غذا خواهیم داشت و این مساله ترسناک بود.

“ریک تومان”، اقلیم شناس دانشگاه “آلاسکا فربنکس” در توئیتی نوشت: یخ‌ِ قطب شمال “در حال پختن” است و به آماری اشاره کرد که نشان می‌دهد درجه حرارت سطح دریا در هفته گذشته ۹ درجه سانتیگراد بالای حرارت طبیعی بوده است.

به گزارش ایسنا،‌ این واقعه بخشی از “چرخه بازخورد مثبت” است که درجه حرارت را بیشتر و بیشتر می‌کند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دانشمندان می‌گویند، افزایش درجه حرارت اقیانوس، یخ‌ها را ذوب می‌کند که این خود اقیانوس را گرم می‌کند و باز این گرم شدن موجب آب شدن یخ‌های بیشتر می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید