آمریکا روی کالاهای اروپایی هم تعرفه اعمال می‌کند

    کد خبر :567547

آمریکا،‌ اروپا را به ارائه یارانه به شرکت هواپیماسازی ایرباس متهم کرده و به همین بهانه لیست کالاهای اروپایی وارداتی که قرار است در تلافی این اقدام اروپا مشمول تعرفه شود را آماده کرده است.

آمریکا اعلام کرده به دلیل تخصیص یارانه توسط اتحادیه اروپا به شرکت هواپیماسازی ایرباس، لیست کالاهای اروپایی با مجموع واردات سالانه 4 میلیارد دلار به آمریکا را که می‌خواهد در تلافی اقدام اروپا تعرفه بر آنها اعمال کند، آماده کرده است.

البته اتحادیه اروپا اعلام کرده که دولت آمریکا به عناوین مختلف از جمله ارائه تخفیف مالیاتی به شرکت هواپیماسازی بوئینگ یارانه می‌دهد.

سازمان تجارت جهانی می‌گوید هر دو طرف در این مورد تخلف کرده‌اند.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا فهرست کالاهای اروپایی که ممکن است در تلافی تخصیص یارانه به ایرباس مشمول تعرفه شوند را منتشر کرده است.

مجموع ارزش وارداتی کالاهای فهرست دفتر نمایندگی تجاری آمریکا 4 میلیارد دلار اعلام شده و از پاستا، زیتون و پنیر گرفته تا لوله و فلزات را شامل می‌شوند.

پیشتر در ماه آوریل آمریکا فهرست دیگری از کالاهای اروپایی که ممکن است مشمول تعرفه گمرکی شوند را به ارزش 21 میلیارد دلار، منتشر کرده بود.

بنا به اعلام دفتر نمایندگی تجاری آمریکا، اتحادیه اروپا با ارائه یارانه به شرکت هواپیماسازی ایرباس سالانه 11 میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا آسیب می‌زند.

تحقیقات سازمان تجارت جهانی نشان می‌دهد اگرچه اتحادیه اروپا از این طریق قوانین تجارت بین‌الملل را نقض می‌کند اما آمریکا نیز با اجرای سیاستی مشابه در کمک به بوئینگ در حال نقض قوانین است.

سازمان تجارت جهانی طی ماه‌های آینده تکلیف این مناقشه را مشخص کرده و تعیین خواهد کرد که آمریکا بر چه میزان کالای اروپایی می‌تواند در تلافی تخصیص یارانه به ایرباس، تعرفه اعمال کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید