انتقاد پزشکیان از آمریکا در همایش پارلمانتاریسم مسکو

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ ۸:۴۵
    کد خبر :567228

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دومین همایش بین المللی پارلمانتاریسم در مسکو در خصوص مهمترین مشکلات و راهکار‌های کنونی بین المللی سخنرانی کرد.

 مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان که به منظور شرکت در دومین همایش بین المللی پارلمانتاریسم به مسکو سفر کرده است روز سه شنبه ۱۱ تیرماه در جلسه عمومی این همایش در خصوص مهمترین مشکلات و راهکار‌های کنونی بین المللی سخنرانی کرد.

وی با اشاره به ضرورت تعامل و گفتگو برای قانونگذاری صحیح برای دستیابی به صلح، ثبات و امنیت به تهدیدات و فرصت‌های دنیای دیجیتال اشاره کرد و بر ضرورت حفظ منابع طبیعی و توجه به ظرفیت‌های جوانان و مبارزه با فقر و بی عدالتی تاکید کرد.

به گزارش افکارنیوز،پزشکیان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مذاکرات طولانی صورت گرفته در خصوص برجام، اقدامات خلاف عرف و قوانین بین المللی امریکا پس از خروج از برجام را خاطر نشان نمود و اظهارداشت امریکا با خروج از این توافق بین المللی سیاست فشار حداکثری بر علیه ایران را اتخاذ کرد و کشور‌های دیگر را تهدید به عدم رابطه اقتصادی با ایران نمود.

نایب رئیس مجلس کشورمان همچنین با اشاره به سیاست‌های غلط برخی کشور‌های همسایه برای همراهی با امریکا به اظهارات هیات امارات در مورد جزایر ایرانی واقع در خلیج فارس اشاره کرد و هر گونه ادعای خلاف، غیر واقعی، غیر قانونی و فاقد ارزش سیاسی و جغرافیایی در این زمینه را محکوم و رد کرد و خواستار برقراری امنیت و ثبات از طریق همکاری منطقه‌ای شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید