تأملی بر ربودن لیدا کاوه؛ قلبی که پیوند نخورد، فالورهایی که افزایش یافت

    کد خبر :566256

لیدا کاوه، دختر ورزشکار و عکاس است که بنا بر اخبار منتشر شده روز 31 خردادماه در منطقه شهرک غرب تهران ربوده شد و 9 روز بعد، یعنی روز یک شنبه نهم تیرماه در همان منطقه پیدا شد؛ ماجرایی عجیب که با اظهارات کاوه در پلیس آگاهی عجیب تر هم شد؛ اظهاراتی که پلیس آن را صادقانه نمی داند! به راستی پشت پرده این آدم ربایی چیست و چرا دختر ربوده شده همه حقیقت را نمی گوید؟

به گزارش بازتاب، جمعه -۳۱ خرداد ماه – خبری مبنی بر گم شدن دختر ورزشکاری به نام لیدا کاوه لی در فضای مجازی منتشر شد. این خبر خیلی زود در صفحات مختلف کاربران اینستاگرامی و توئیتری منتشر شد و مضموم آن درخواست کمک خانواده این دختر از هموطنان برای یافتنش بود.

در همین رابطه خواهر لیدا کاوه لی در خصوص چگونگی ناپدید شدن این دختر به رسانه ها گفت: ظهر جمعه بود که لیدا به من پیام داد از  خانه خارج شده ام و  گوشی‌ام نیز در حال خاموش شدن است. او برای خرید هدیه و چاپ کردن یک عکس روی شاسی به میلاد نور رفته بود. دوربین‌های آن‌جا را چک کردیم، آخرین بار به سمت شهرک غرب می‌رفت، می‌خواست  سوار تاکسی شود و به خانه‌مان در سعادت‌آباد بیاید. دیگر از آن به بعد خواهرم ناپدید شد. لیدا در ابتدا رشته مورد علاقه‌اش دوندگی بود. در دوران دبیرستان  این ورزش را شروع کرد، از شمال تا جنوب تهران می‌دوید. سال‌ها این کار را انجام داد. از طرفی گرافیست بود و به عکاسی هم علاقه زیادی داشت. کار پروژه‌ای می‌گرفت و گاهی اوقات هم برای دل خودش عکاسی می‌کرد. لیدا نه با کسی دشمنی داشت و نه پول بسیار یا طلا با خودش بیرون می‌برد.

بی خبر ماندن خانواده لیداکاوه  از وی روز‌ها به طول انجامید و خبر ناپدید شدن او، چون موجی در فضای مجازی و صفحات مجازی به حرکت در آمد و همه جامعه را نگران وضعیت سلامت و حیات این دختر کرد تا اینکه در نهایت در همان منطقه‌ای که گم شده بود در روز یک شنبه نهم تیرماه در حالی که حال جسمی مناسبی نداشت پیدا شد و بلافاصله به مرکز درمانی منتقل شد.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت ساعاتی پس از پیدا شدن این دختر در خصوص این پرونده به رسانه ها گفت: زنی به‌نام لیدا کاوه که هفته گذشته اعلام شد مفقود شده و صبح امروز نیز خبر یافتنش در فضای مجازی منتشر شد گفت: هفته گذشته و درپی اعلام‌مفقودی زنی به نام لیدا کاوه رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

رحیمی افزود: تیم‌هایی ویژه رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند تا اینکه سرانجام شب گذشته این زن در حالی که شرایط روحی مناسبی هم نداشت در محدوده شهرک غرب یعنی همان منطقه‌ای که مفقودی‌اش اعلام شده بود کشف شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط روحی که این زن داشت وی به بیمارستان منتقل شد که با معاینات انجام شده اعلام کردند مشکلی در این زمینه وجود ندارد.  در حال حاضر نیز این زن در پلیس آگاهی است تا بررسی‌ها و تحقیقات بیشتر درباره چرایی مفقودی‌اش انجام شود، اما تاکنون کسی در این زمینه دستگیر نشده است.

پس از گذشت ساعاتی از پیدا شدن لیدا، او در اظهارات اولیه خود که در اختیار رسانه ها و پلیس آگاهی قرار گرفت، مدعی شد: سوار خودرو مسافر کش شخصی شده بودم تا به خانه برگردم. ناگهان سر مرا به زیر کشیدند و به محلی نامعلوم بردند. چند روز نیمه بیهوش بودم.

کاوه اضافه کرد: می‌خواستند قلبم را بدزدند؛ اما پس از آزمایشات وقتی فهمیدند قلبم به درد پیوند خوردن به فردی که مدنظرشان بود نمی‌خورد رهایم کردند.

وی افزود: درنهایت بعد از اینکه داروهای زیادی به من زدند، دوباره مرا سوار خودرو کردند. حالم اصلاً خوب نبود و متوجه نبودم کجا هستم و به کجا می‌رویم. بعد از دقایقی خودرو متوقف شد و مرا در فضای سبزی رها کردند. در حالی که نیمه هوشیار بودم از زن جوانی که در حال عبور از پارک بود خواستم که به پلیس زنگ بزند.

در این میان، واکنش پلیس جنایی استان تهران به این اظهارات قابل تأمل است.  صبح روز دوشنبه – ۱۰ تیرماه -یک منبع آگاه پلیسی در پلیس جنایی تهران در خصوص نحوه ربوده شدن و ابعاد این پرونده گفت: ماجرای ناپدید لیدا کاوه لی به هیچ عنوان آدم ربایی نیست. اظهارات این دختر در خصوص نحوه ربوده شدن و قصدی که از دزدی شدن خود بیان می‌کند حقیقت ندارد.

وی تاکید کرد: تحقیقات از این دختر نشان داده که بنا به دلایلی تعادل ذهنی ندارد و بر اثر توهم بیانات متناقضی را ارائه می‌دهد.

این منبع آگاه تاکید داشت: این پرونده به هیچ عنوان امنیتی نبوده؛ آدم ربایی نیست و اظهارات این دختر تاکنون اساسی بر حقیقت نداشته است.

با همه تفاسیری که مورد اشاره قرار گرفت، بررسی دیگر ابعاد ماجرا برای کشف پشت پرده این اتفاق و رسیدن به واقعیت اصلی قابل توجه است. به ویژه به این دلیل که اشاره لیدا کاوه به موضوع تلاش آدم ربایان برای پیوند زدن قلب که اساساً یکی از عمل های جراحی پیچیده و دشوار پزشکی است، چندان به واقعیت نزدیک نیست!

نخست اینکه لیدا کاوه در شبکه های مجازی فعالیت دارد و در این مدت کوتاه فالورهای او به صورت مشخص در اینستاگرام به شکل چشمگیری افزایش یافته است. بر همین اساس و در دورانی که بسیاری از افراد برای افزایش دنبال کننده در شبکه های مجازی دست به اقدام های عجیب و غریبی می زنند، بعید نیست که در این ماجرا نیز چنین نیت و مقصودی در پشت پرده ماجرا وجود داشته باشد.

اتفاقی که با بررسی صفحه اینستاگرام لیدا کاوه قابل اثبات است و دنبال کنندگان او در این صفحه در عرض چند روزی که او مفقود شده بود، از هزار نفر به بالای 16هزار فالور رسیده است.

موضوع دیگر اینکه ممکن است، لیدا کاوه در جریان این آدم ربایی دچار آسیب هایی شده باشد که بنابر صلاحدید و مسائل شخصی بنایی برای رسانه ای کردن و یا انتشار آن در میان اقوام و نزدیکان نداشته باشد و به همین دلیل روایت دیگری از این رخداد را ارائه می کنند.

با همه این موارد، موضوع مهمی که نباید نسبت به آن بی توجه بود آزادی آدم ربایان در صورت صحت اتفاق رخ داده است؛ افرادی که اکنون آزاد هستند و آزادی آنها با توجه به جرمی که مرتکب شدند و ابعاد روانی این موضوع در جامعه قابل قبول نیست.

در چنین فضایی باید منتظر ماند تا در روزهای آینده ابعاد بیشتری از این ماجرا به واسطه استمرار تحقیقات پلیس جنایی تهران کشف و منتشر شود؛ تحقیقاتی که در صورت پیگیری آن هم با جدیت کافی و رسیدن به نتیجه قابل قبول، زنگ خطری خواهد بود برای کسانی که با دست زدن به چنین اقدام هایی در پی وارد کردن آسیب مالی و جانی به خانواده های ایرانی بر می آیند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید