مازنی: قطار گفت‌وگوی ملی برای پایداری‌ها هم جا دارد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ ۷:۲۵
    کد خبر :565814

مازنی، از چهره های حاضر در جلسات گفتگوی ملی می‌گوید: قطار گفت و گوی ملی برای جبهه پایداری هم جا دارد.

احمد مازنی، نماینده اصلاح‌طلب و از طراحان ایده گفت و گوی ملی در مصاحبه اخیر خود با خبرآنلاین، پرده از جلسات اصلاح‌طلبان با اعضای شورای نگهبان و برخی مسوولین در نهاد رهبری برداشت. {اینجا} وی همچنین در این گفتگو به ورود به جلسات برگزار شده بین برخی اصلاح طلبان و چهره های اصولگرا در قالب ایده گفتگوی ملی اشاره کرد.

این بخش از مصاحبه با مازنی را در ادامه می‌توانید بخوانید:

* اساسا مبنای شما برای دعوت کردن افراد به جلسات تحت عنوان گفتگوی ملی چیست؟

ما افراد را انتخاب نکردیم. افراد ابراز تمایل کردند. فردی مثل آقای باهنر در دفاع از گفت‌وگوی ملی مصاحبه کردند و با ما تماس گرفتند که من آماده همکاری هستم؛ طبیعی است که ما دو نفر کنار هم قرار بگیریم. آقای عارف هم همین طور؛ از سوی دیگر اقای ضرغامی را دیدیم یک سری جلسات گفت وگو محور را شروع کردند که چهره‌های مختلفی را از طیف‌های مختلف مثل عمادالدین باقی، مینو خالقی، سید محمدعلی ابطحی را دعوت می‌کند و در دفتر خودش جلساتی را برگزار می‌کنند. خود من جلساتی 5-6 ساعته با او داشتم. از سوی دیگر افرادی مانند آقای ابوترابی‌فرد، سید محمد صدر و احمد توکلی هم به همین صورت؛ این افرادی از طیف‌های مختلف اعلام آمادگی کردند مسلم است که جذب این جریان می‌شوند.

*اقای مازنی درست است که این موضوع که مثلا عارف و باهنر با هم جلسه داشته باشند را می‌توان یک وجهه ای از گفت‌وگوی ملی دانست ولی در نهایت این افراد یا دیگر چهره هایی که نام بردید می توان در زمره میانه روها و معتدلی اهل گفتگو قرار داد،شما چقدر تلاش کردید افراد تندرو هر دو جریان را سر میز مذاکره بیاورید؟

ببینید الویت اول ما، این نیست که دنبال افراد تندرو و مسائل تند برویم چرا که در این صورت این موضوع در نطفه خفه می شود. ما ابتدا با کسانی که معتدل و علاقه مند هستند در موضوعات مشترک کار می‌کنیم. به مرور جلوتر برویم، ان شاءالله نوبت افراد تندرو هم می‌شود، قطار گفت و گوی ملی برای جبهه پایداری هم جا دارد اگر بخواهند در این جریان حضور داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید