آخرین وضعیت صدور کارت هوشمند و امضای الکترونیک پزشکان

    کد خبر :565408

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی آخرین وضعیت صدور کارت هوشمند و امضای الکترونیک برای پزشکان را تشریح کرد.

محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی درباره‌ آخرین وضعیت اجرای کارت هوشمند و امضای الکترونیک پزشکان، توضیح داد: صدور کارت هوشمند و امضای الکترونیک با تلاش سازمان نظام پزشکی و طبق برنامه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته جلسه‌ای با اعضای سازمان توسعه تجارت الکترونیک در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: تمام موارد این طرح بررسی و مورد تأیید این سازمان قرار گرفت و ما در حال اجرای این طرح هستیم.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: تمهیدات لازم از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای صدور کارت هوشمند نظام پزشکی در نظر گرفته شده است و پزشکان باید درخواست کارت هوشمند و امضای الکترونیک را در سامانه ثبت کنند تا برای آنها کارت صادر شود.

جهانگیری با بیان اینکه استان‌هایی که نظام ارجاع در آنها اجرایی شده است در اولویت صدور کارت الکترونیک قرار دارند، گفت: به طور مثال در استان مازندران به تمام درخواست‌ها رسیدگی شده است.

وی افزود: استنادپذیری اسناد الکترونیک بر اساس امضای دیجیتال خواهد بود، در نسخه‌های مکتوب مُهر پزشک، دست‌خط پزشک و امضای پزشک وجود داشت که در اسناد الکترونیک این سه مورد حذف و امضای الکترونیک ملاک استنادپذیری قرار می‌گیرد که در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای برای استنادپذیر بودن امضا بین وزارت بهداشت و قوه قضائیه امضا شده است.

به گزارش فارس ،جهانگیری تصریح کرد: سند الکترونیک باید قابلیت استناد در مراجع حقوقی را داشته باشد لذا لازم است پزشکان امضای خود را از سازمان نظام پزشکی دریافت کنند.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به تعرفه‌های پزشکان توضیح داد: موضوع تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه در حال بررسی است و ما مستندات خود را ارائه داده‌ایم. با توجه به مشکلات موجود در اداره کردن بخش خصوصی و دولتی ملاحظاتی باید در زمینه تعرفه‌ها صورت گیرد که پس از بررسی این موضوع در شورای عالی بیمه نتیجه اعلام خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید