پایان پشتیبانی مایکروسافت از به‌روزرسانی اپ‌های ویندوزفون 8 و 8.1

    کد خبر :565385

مایکروسافت در وبلاگ رسمی خود از پایان‌یافتن دریافت به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن‌های ویندوزفون 8 و 8.1 خبر داد.

یک روز بیشتر تا شروع ژوئیه نمانده و مایکروسافت رسما اعلام کرده از فردا به‌روزرسانی دیگری را برای اپ‌های ویندوزفون 8 و 8.1 در فروشگاه نرم‌افزاری این سیستم‌عامل قبول نخواهد کرد و فقط به‌روزرسانی‌هایی را خواهد پذیرفت که از ویندوز موبایل ۱۰ پشتیبانی کنند. خوشبختانه درباره‌ی نسخه‌ی دسکتاپ ویندوز 8 و 8.1 دولوپرها آزادی بیشتری خواهند داشت و می‌توانند اپ‌های خود را تا اول ژوئیه‌ی۲۰۲۳ به‌صورت مستمر به‌روزرسانی کنند.

توضیح مایکروسافت در وبلاگ خود در‌این‌باره به‌شرح زیر است:

از ابتدای ژوئیه، مایکروسافت توزیع به‌روزرسانی‌های برنامه‌های ویندوزفون 8 و 8.1 را متوقف خواهد کرد. شما هنوز قادر خواهید بود به‌روزرسانی‌هایی برای اپ‌های خود ازجمله اپ‌های ویندوزفون 8 و 8.1 ارائه کنید؛ اما این به‌روزرسانی‌ها فقط دراختیار کاربران ویندوز ۱۰ موبایل قرار خواهند گرفت.

البته، اوضاع برای ویندوز ۱۰ موبایل هم خوب نیست. چند روز پیش، خبر حذف فیسبوک و فیسبوک مسنجر از استور ویندوز ۱۰ و حذف دائمی اینستاگرام از این سیستم‌عامل منتشر شد و به‌نظر می‌رسد فردا فیسبوک اپلیکیشن پیام‌رسان بسیار محبوب خود، یعنی واتساپ را برای همیشه از فروشگاه ویندوز ۱۰ موبایل حذف کند. این خبر شاید برای بسیاری از دوستداران دنیای فناوری موضوع مهمی نباشد؛ اما اگر به هر دلیلی هنوز جزو ۰/۲۴ درصد کاربران فعال ویندوزفون یا ویندوزموبایل هستید، بهتر است راهی برای جایگزین‌کردن این اپلیکیشن‌ها پیدا کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید