احتمال جریمه سنگین آلایندگی برای فولکس واگن و فیات کرایسلر

  • خودرو
  • یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ ۹:۱۱
    کد خبر :565254

در صورتی که فولکس‌واگن و فیات کرایسلر نتوانند تا سال ۲۰۲۱ محصولات خود را با استاندارد آلایندگی اروپا تطبیق دهند، با جریمه‌های سنگین روبه‌رو خواهند شد.

گروه خودروسازی فولکس‌واگن و فیات کرایسلر ممکن است به‌ترتیب با پرداخت جریمه‌ای به مبلغ ۲/۰۸ میلیارد دلار و ۸۴۸ میلیون دلار مواجه شوند؛ جریمه‌ی سنگین یادشده در صورتی اعمال خواهد شد که آن‌ها نتوانند خودروهای خود را با استاندارد آلایندگی ۲۰۲۱ اتحادیه اروپا تطبیق دهند.

نتایج مطالعه‌ی الیکس‌پارتنرز (AlixPartners) نشان می‌دهد که چقدر برای خودروسازان سخت است که به اهداف استاندارد آلایندگی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ دست یابند؛ برای تطبیق با استاندارد جدید، خودروسازان باید طی دو سال آینده میزان انتشار گازهای آلاینده‌ی خودروهای سواری خود را به ۹۵ گرم‌برکیلومتر برسانند.

مطالعه الکیس‌پارتنرز پیش‌بینی می‌کند که براساس میزان انتشار آلایندگی خودروها توسط فولکس‌واگن و فیات کرایسلر در پایان سال ۲۰۱۷، این شرکت‌ها در آینده با مجازات‌های احتمالی روبه‌رو خواهند شد. تا آن زمان، بیشتر خودروسازان بزرگ موفق به کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن خودروهای خود شده‌اند.

درحالی‌که گروه فولکس‌واگن اعلام کرد خودروهایش با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت دارد، فیات کرایسلر ترجیح می‌دهد گزینه‌ی ارزان‌تری را دنبال کند، که می‌تواند به‌معنای پرداخت جریمه باشد.

المار کادس، مدیر الیکس‌پارتنرز در این زمینه گفت:اگر شرکتی خودروهای سنگین و سهم بزرگی از مدل‌های مجهز به پیشرانه دیزلی تولید می‌کند و قصد دارد مجازات‌های احتمالی را کاهش دهد، باید حالا دست‌ به‌کار شود. مشتریان در حال تغییر سلیقه خرید به سمت خودروهای بنزینی هستند و چنین هدفی باید با تولید خودروی الکتریکی یا هیبریدی جبران شود.

طبق این مطالعه، تنها گروه‌های بزرگ خودروسازی که خطر جریمه آن‌ها را تهدید نمی‌کند، ولوو و تویوتا هستند. دلیل اینکه گروه فولکس‌واگن با بزرگ‌ترین جریمه مواجه می‌شود نیز این است که بزرگ‌ترین خودروساز اروپا از نظر میزان سهم بازار (۲۴/۳ درصد) محسوب می‌شود. خودروساز آلمانی قصد دارد تا سال آینده تولید انبوه خودروهای الکتریکی را آغاز کند تا بتواند خود را با استانداردهای سختیگرانه‌ی آلایندگی اتحادیه‌ی اروپا تطبیق دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید